Thursday, July 25, 2013

Timp infinit

Cind te dai mare te simti ca si cind iti depasesti conditia, si zbori dincolo de orice limite imaginabile..Ca si cind plutesti prin spatiile interzise..Simplu..
Nu stiu cum se simt, sau ce vor ceilalti..Nu ii stiu..Si, sincer, imi pasa putin..Pentru ca ma pasioneaza atit de mult zborul meu..Zborul meu, ca parte din zborul inalt al celor care au stiut, cu adevarat, sa viseze..
Am spus multe despre cum ma simteam cind, in zbor, ma redescopeream..Eu, pe mine, fiinta aceea mica si atit de obligat-legata de suprafata terestra..Omul simplu care nu a stiut ce origini umile si instabile are..Omul analizabil de toate criteriile inept-construite doar pentru a fi legat de repere depasite de timp..Vulnerabil, cu o vulnerabilitate demonstrata doar pentru a-i fi redusa fiinta la un ceva palpabil, si blamabil..O, da..
Vezi tu, sintem fiinte-treceri de la ceva, spre altceva..De la ce sintem, spre ce viseaza ceilalti..Spre proiectiile lor de viitor..
Stii, si eu sint, ca si tine, o fiinta a vremurilor astea instabile..O suma de trairi, si de vise care imi vin din trecuturile celorlalti..O varianta de prezent, care isi proiecteaza nedeterminarile inainte..O fire, un timp, o trecere ce a fost acum, aici, o varianta de viitor..
Spatiile isi schimba contururile prin timp..Constiintele trecuturilor merg, prin noi, inainte..Am uitat ce am trait, ca sa ne amintim, cumva, cum sa ne cautam un drum, inainte..
Acum sintem punti dintre ce a fost, spre ce va fi..Treceri..Momente pe axa timpului infinit..

2 comments:

  1. Am citit undeva ca prezentul nu exista decat teoretic, si ca n-ar fi decat trecut sau viitor... ceea ce mi se pare logic. Prezentul ar fi prezent doar daca timpul s-ar opri in loc. Asa si cu noi... suntem punti de prezent intre trecut si viitor... Oare la fel de insignifianti precum prezentul?

    ReplyDelete
  2. Prezentul, trecutul, viitorul,sint fetele timpului, carora noi le-am pus etichete, ca sa le denumim..Sint notiuni generale, si ambigue, pentru ca nu le putem identifica exact..Prezentul e ce e acum, viitorul ce va fi, trecutul ce a fost..Si toate sint raportate la sistemul de referinta cu originea in clipa asta infinit mica, de acum..O origine in miscare continua..

    ReplyDelete