Wednesday, July 17, 2013

Spatiile dintre inteligente

Cine sintem, habar n-am..Cine am fost, sau cine am putea fi, la fel, nu stiu..Cine ne credem, dupa evaluari, asta, fiecare apreciaza dupa propriile repere valorice..Cum ne vede societatea, si asta e relativ.. Toate se invirt in jurul unor centre instantanee, care, si ele se deplaseaza pe traiectorii inca neimaginate..
Lumea ne plaseaza in anumite pozitii punctuale, pe graficul existentei..Pozitii care se schimba continuu..
E vara..E un timp cald spre tropical..Ai depasit nelinistile nedeterminarilor..Imprejur sint doar plaje, ape albastre, si corpuri bronzate care se misca incet..Un vint mai bate dinspre alte visuri, ca sa te racoreasca..Stai sub un palmier urias, si meditezi doar, la natura umana..Mai privesti imprejur, ca sa iti imaginezi cum ar putea gindi ceilalti..
Cind am fost singur m-am simtit singur..Cind am fost intre ceilalti m-am simtit si mai singur..Dar, cind am visat, am simtit ca am fost, cumva, inteles..Nu de toti..Ci doar de cei care trecusera prin infernurile adevarurilor..Da..Si era bine..Era foarte bine, chiar..Pentru ca ma simteam inteles in profunzimi.. Iar profunzimile, oricare ar fi fost ele, fie ale mele, fie ale adevarurilor, stiam ca nu sint accesibile.. Iar cei care erau acolo, erau altfel..Semanam impreuna..Intru dureri, cum ar spune filosoful..Dar si intru extazuri la fel de inaccesibile celor neinitiati..
Unii idioti te catalogheaza ca arogant..Ce ironie..Ce prostie galactica..Pentru ca aroganti sint doar semidoctii.. Cei inteligenti sint doar distanti..Si pastreaza un spatiu, doar..Intre propria inteligenta, si prostia cronica a celorlalti..Pentru a evita confuzia amestecurilor..Si pentru a fi liberi intre propriile idei..

4 comments:

  1. De curand mi s-a spus ca sunt aroganta, si am ramas masca...n-am inteles de ce sunt perceputa asa. Acum, am inteles ca distanta ce o impun uneori da aceasta impresie.
    Mi-ai dat tema de gandire :)

    ReplyDelete
  2. Sa stii ca asa e, si lumea, idioata fiind, nu intelege ca ar trebui sa gindeasca mai mult..Toti se poarta haotico-diliu, instinctual, fara absolut nici o logica, si te confuzeaza..Desi asta e datorata lipsei de educatie, e clar.. Am vazut cit de greu este sa te intelegi cu cineva, cit de greu comunici, mai ales daca fiecare o tine pe a lui..Asta e, viata e plina de surprize, de toate culorile..
    Azi dimineata cind am intrat pe tvr am vazut Eu, tu si Ovidiu, si ma gindeam ca, uite, mai exista si veselie-optimista:)), nu doar timpenii in programe..

    ReplyDelete
  3. Romanul apartinator turmei nu va intelege niciodata o astfel de atitudine... Romanul iubeste cumetriile si amestecul in treburile celuilalt mai mult decat propriile preocupari. Adica o atitudine fireasca din partea unui semen pare cu totul iesita din normalitatea lui scalamba. Romanul trebuie sa stie tot ce misca chiar si in intimitatea cea mai adanca a cuiva. N-are aer daca nu-ti diseaca sufletul si nu incearca sa afle ce gandesti. Si fereasca Sfantul sa nu gandesti ca turma...

    ReplyDelete
  4. Asa este, la noi fudulia neroada pare o virtute..Si multe aiureli sint clasate ca fiind "destepte"..Adica sa-ti bagi nasul peste tot, sa-ti dai cu parerea, sa judeci in necunostinta de cauza, sa injuri, sa invidiezi, etcetc sint sporturi nationale..Cu cit mai grobian o faci, cu atit mai bine..
    Bine zici, multi scalimbi vad realitatea lor doar, si ce nu inteleg, nu exista; sau nu trebuie sa existe, si asta il face sa isi bage bocancii in vietile celorlalti..

    ReplyDelete