Tuesday, July 30, 2013

Rataciri

Uneori mai priveam spre vietile celorlalti..Ma uitam la firi, la personalitati, la trairi, ginduri, ce au determinat anumite destine..Ma uitam la oameni, la biografii, la tot ce au insemnat ei..
Unii si-au dezvoltat capacitatile cognitive la nivel universal..Au descoperit adevaruri, au gasit logici, si au continuat cunoasterea..Dintre ei, unii chiar au fost rasplatiti social..Altii au descoperit metode de a deveni avuti..Si au continuat, devenind si mai bogati..Unii au devenit altceva, gasind alte variante de success..
Fiecare si-a cautat recunoasterea, intr-un fel, sau altul..O recunoastere sociala..Un success sub alte forme.. Care, in unele situatii a functionat mai mult, sau mai putin..Istoria i-a consemnat pe unii, i-a uitat pe altii..
Eu nu stiu cine sint..Si cu atit mai putin stiu ce isi va aminti istoria..Pentru ca nu am fost un reper..Am fost doar eu..O clipa de trecere..Citeva rinduri scrise anost, pe un blog..O varianta nestiuta, si, cumva, uitata inainte de a fi amintita..O privire intr-un timp atit de trecator..O fire pierduta in oceanul de existente, ca o planeta ce se roteste, fara sens, in galaxie..

2 comments:

  1. Ceea ce ramane cu certitudine este un nume pe o piatra funerara si o reprezentarein amintirea celor apropiati.... oare conteaza atat de mult sa fim un nume in istorie? Nu cred... atata timp cat toti suntem egali prin moarte... este drept ca personalitatile raman vii in constiintele oamenilor, insa dupa moarte nu ne mai foloseste la nimic....
    :)

    ReplyDelete
  2. Ai dreptate..Sint oameni uriasi in istorie, si care au ramas in amintirea sociala prin reusitele lor..MA gindesc, de ex la Newton, ca sa zic..A construit fundamentul stiintei, ca si Einstein, ca Bohr, ca Schrodinger (am un fix cu el, ca ecuatia lui, la examenul de fizica mi-a facut viata un infern:))), ca toti oamenii de stiinta, artistii, etcetc.. Toti au fost de o inteligenta in-cre-di-bi-la, care a depasit timpurile..Si atit de multi altii, pentru ca o lista cu toti ar fi uriasa..Ei bine, toti au facut un bine enorm..
    Spune-mi mie, de citi dintre ei isi mai aminteste omenirea? Si in ce fel? Cit mai conteaza acum, de ex, pe cine a iubit Newton? Sau pe cine a urit Einstein?
    Stiu ca folosesc nume transformate intr-un fel de clisee moderne, dar le-am folosit doar ca exemple..
    Dupa moarte toate se transforma in uitare..Nu mai conteaza..Cei care au fost sint morti.. Noi sintem vii..Ei au putrezit, iar noi traim, si mergem inainte..Da..
    Si noi vom muri, si ne vor uita toti..Pentru ca na, oricum, cui sa-i pese, de ceva, vreodata? Si asta a fost de cind lumea..

    ReplyDelete