Saturday, July 27, 2013

De la biografii la amintiri

Imi place sa studiez biografiile oamenilor..Enorm..Stiu detalii din vietile multor oameni de stiinta..Multe.. Indecent de multe..Si din vietile marilor artisti, ai compozitorilor, artistilor pop..Mi-a placut sa incerc sa inteleg cum gindeau..Si, pentru asta am folosit Wiki..Asa, intr-un fel, prin extrapolare, am inteles si istoria, si mentalitatile unor timpuri..Pot povesti cu detalii cum a fost viata unora care chiar m-au impresionat..
Stii ca Mozart, si Gaulois au fost ingropati la groapa comuna? Si ca Beethoven a compus mult, surd fiind?!! Sau ca Homer a fost orb?..Sau ca atitia oameni de stiinta, sau artisti geniali sint inca anonimi? Stiai? Si asta e doar, asa, ca preludiu..De incalzire..
Imi place sa cunosc oamenii autentici, si geniali, de oriunde, si oricind..Si m-am si indragostit, in tinerete de unele femei, care si-au aratat sensibilitatea in rinduri atit de profunde..Femei care au trait cu mii de ani inainte..
Ce sa-i faci, asta e destinul..Noi traim acum, dar sintem legati spiritual de unele constiinte din alte timpuri.. Ce frumos..
Imi plac destinele..Imi place curajul unor oameni care si-au depasit timpurile..Imi place spiritul lor, si vointa de a-si depasi conditia..Asta imi da curaj..Ma face sa ma simt norocos ca traiesc vremurile astea, de dupa..
Am folosit street view de la google ca sa ma plimb prin Paris, Berlin, Vienna..Mi-a placut enorm..Mai mult decit atunci, cind eram mic, si vizitasem cam toate muzeele din Europa de est..Desi, sincer, mai am multe de vazut..Si miine m-as duce sa vad Louvres, si British Museum, si sa-l compar cu Ermitage..
Si as mai vedea marele catedrale, ca sa simt diferenta fata de Sf Isac, din St Petersburg..Acolo unde era un pendul Foucault, care arata miscarea Pamintului..
Am mai povestit, dar mai am atitea de zis de cind am fost, in liceu, la o tabara cu lotul largit de fizica pentru olimpiadele internationale..Cite amintiri..De cind eram mai entuziast, si capabil..

No comments:

Post a Comment