Friday, July 12, 2013

Lumi si lumi

Bun, sintem fiinte cu tot felul de feluri de a fi..Dar isi traiesc prezentul, in atitea feluri proprii..
Stiu ca par pesimist, sau, cumva, sinistru, in felul cum vad realitatea..Aha..Deci ce am spus, cumva, a fost diliu..Ce am spus eu, in trecut..Adica eu am fost, vinovat, pentru ca am vazut asa..Doar eu..Realitatea cea dimprejur, cea atit de monstruoasa nu a fost vinovata..Nu..Realitatea a fost acceptata cu toate monstruozitatile, ca fireasca..Dar eu, cumva, n-ar fi trebuit sa spun despre realitate, pentru ca mi-as fi atras oprobii publice..Nu, realitatea are, cumva, dreptul sa ne calce in picioare, in schimb noi nu avem dreptul sa spunem nimic, sa inghitm tot, ca pelicanii, si sa ne resemnam..Ceea ce e profund gresit..Eu nu sustin dreptul unor cretini sa se revolte, pe ceva, ce ar putea fi dileli..Nu..Eu vreau sa vad adevaruri cum sint respectate, asa cum ar trebui, de toti, fie ca e societate civila, justitie, etc..Vreau sa vad oamenii ca parte dintr-un sistem social corect, care exista ca sa respecte regulile sociale..
Mi-e atit de scirba de toti maimutoii care au profitat de confuzia generala ca sa se capatuiasca..Si vreau sa-i vad pe toti pusi la zid, cindva..Nu impuscati, nu, doar supusi rusinii publice, si eliminati din toate structurile posibile..M-am saturat de parveniti, oooo..Vreau sa traiesc intr-o lume cu adevarat inteligenta..

4 comments:

  1. Nu stiu despre care societate vorbesti... despre cea romaneasca sau despre cea canadiana? Daca este vorba de Romania, realitatea este acceptata pentru ca romanul nu a avut niciodata curajul sa se bata pentru realitatea care l-a supus. Romanul este obedient din nascare, nu ridica pretentii si tolereaza tot ceea ce i se impune. De aceea in Romania nu merge nimic sau aproape nimic din punct de vedere social si economic. Pentru ca inghitim orice, nu avem societate civila si nici caracter. Citeam undeva ca cele mai multe dintre razvratiri de-a lungul vremii in Romanian, au fost iunitiate nu de romani, ci de altii mai bataiosi, unii care au avut coloana vertebrala si curaj. Nu stiu cum este intr-o tara civilizata, insa din ceea ce citesc in presa sau nu numai, democratia este ceva mai autentica, poporul are ceva de spus si chiar se bate pentru drepturile lui.
    Probabil ca si intr-o societate civilizata, in cercuri restranse, exista practica punerii "pumnului in gura". Orice detinator al puterii incearca supunerea celor de care dispune daca stie ca nu are nicio opreliste, legi sau supusii sunt suficient de docili incat sa taca.

    "Eu vreau sa vad adevaruri cum sint respectate, asa cum ar trebui, de toti, fie ca e societate civila, justitie, etc..Vreau sa vad oamenii ca parte dintr-un sistem social corect, care exista ca sa respecte regulile sociale.." Pentru Romania, cuvintele tale sunt un deziderat de domeniul sperantei desarte... Cred ca toti ne dorim lucrul acesta, insa la noi va mai trece multa vreme pana ne vom apropia de nivelul unei tari civilizate. Imi permit o intrebare... de cand n-ai mai fost in tara?

    ReplyDelete
  2. De Romania spuneam, pentru ca ce se intimpla acum e strigator la cer..Toti fac absolut ce vor, fara sa li se intimple nimic..Si se intimpla niste neintimplate nicaieri, vreodata, de cind e lumea asta..Si chiar acuma, in sec 21..
    Romanica a fost la marginea marilor imperii, si toti au trecut prin locurile astea doar ca sa jefuiasca..Poporul a fost tinut sarac si needucat, ca sa nu poata reactiona..Si asa smecherii au facut tot ce au vrut, si au furat in cantitati industriale..Le-a mers.. Probabil ca acuma, cu democratia asta sa invete lumea cum ar trebui sa traiasca..Sint multe de zis..
    N-am mai fost in Ro din 97 de cind am plecat, dar ma informez de prin ziare, tv, pe net..
    Pluttonia, oamenii sint la fel peste tot..Tarile civilizate au sisteme elaborate care functioneaza profesional..Dar oamenii sint, statistic vorbind, identici, oriunde..
    Pentru ca spuneai de evolutii in sistemul romanesc..Pai tara a evoluat cind schimbarile au venit din afara, si ma gindesc, de ex la Carol I..Altfel toate ar fi fost la fel..Si se vede clar ce diferente uriase sint fata de west, in absolut toate..In Ro nimic nu functioneaza, pe cind in west mecanismele merg ca unse..Asta e..

    ReplyDelete
  3. Iar imi permit sa te contrazic... In opinia mea romanul nu va fi niciodata precum neamtul sau japonezul... Primul, cu rigurozitatea, corectitudinea si seriozitatea specifica, si nici japonezul, cu cultul pentru munca, sacrificiu si loialitate... Am luat poate doua exemple extreme, insa cred ca o natiune are un caracter specific care rezulta din cultura, educatia si caracterul indivizilor care o compun. La noi nu exista seriozitate si corectitudine nici la varful ierarhiei politice, nici in randul oamenilor de rand. Delasarea si "lasa ca merge si asa", lenea patologica, smecheria si suficienta sunt in genele noastre. Nu generalizez... sunt si oameni care muncesc de se spetesc pentru un salariu de nimic, umiliti si desconsiderati de patroni, patroni pusi pe capatuiala pe spinarea oamenilor care nu vor altceva decat sa castige o paine... De asemenea sunt si oameni care reprezinta ceva pentru tara asta, cu intentii laudabile, cu pregatire suficienta pentru a organiza un sistem democratic, dar ce te faci cu cei cocotati in guvern care detin toate instrumentele puterii actuale si dispun de ele.

    Da... ai dreptate, amintind de Carol I, se confirma intr-un fel ce spuneam despre nemti... Prin urmare solutia ar fi un guvern format din politicieni gen Angela Merkel... Dar ma intreb amuzandu-ma cum ar reusi madam Merkel sa-i puna pe romani la treaba... Poate folosind un sistem de legi precum un "bici" economic si social, pe care sa-l aplice fara mila...

    ReplyDelete
  4. Da, orice sistem functioneaza cu legi, care se aplica tuturor, fie ca sint "cocotati", fie ca-s la mijloc, sau mai la talpa sociala..Sint si oameni seriosi, care isi fac treaba cu constiinta, si pe ei se bazeaza lumea asta..
    Societatea are stilul ei, una e seriozitatea germana, si alta miserupismul nostru autohton, dar lucrurile se vor mai schimba, in timp..
    Pe mine ma enerveaza ca nu trece criza asta economica, si sa inceapa iar, ceva..Sa vedem, si, mai ales sa speram ca va fi lapte si miere in curind..Acuma cit lapte, si cita miere..

    ReplyDelete