Friday, July 12, 2013

Cautari

De multe ori ma gindesc cum e lumea, si cum sa o arat, din punctul/punctele mele de vedere..Pentru ca stiu ca sint atit de subiectiv si personal, in felul meu..Iar lumea e complicata..Si cu atitea variante, si posibilitati..Si eu atit de mic, si neinsemnat..Lumea e o suma de lumi uriasa, in tot, si are o complexitate care ne acopera atit de usor..E tot ce ne e imprejur, fluida, si schimbatoare..Si care ne poate acoperi, oricind, oricum..
Nu stiu cum sint, sau cum am fost..Doar un eu-entitate intr-o anumita perioada..Un om-trecere..O fire, un stil, o varianta de fiintza ce a incercat sa inteleaga timpul..O varianta de fiinta ce a existat in acea perioada a istoriei..Si tu, cred, esti, la fel..Pentru ca si tu ti-ai inteles conditia, si ai mers pe drumul propriu al fiintei tale..
Imi aduc aminte ce frumoasa era tineretea..Cind ne cautam drumul prin lume, si cautam sa intelegem ce traim..Cind experimentam atitea, cind cautam drumuri pe care sa le urmam..Cind mergeam inainte fara sa ne punem intrebari..Cind eram noi insine printre atitea necunoscuturi..
Aici am simtit ca e un timp, si spatiu, in care am aterizat..Ca un fel de existenta, ca ceva ce nu am stiut cum ar fi, sau cu ar fi fost..Am aterizat in timpul asta ca sa incercam sa descoperim..Mergind prin ceva, ce venea din trecut, sau prin ceva ce era doar al nostru..Prin lumi clasice, sau doar clare, si diferite de cele proprii, si interioare..Pentru ca am cautat altceva..Alte fiinte, cu altfel de a gindi..Si greu de definit in cuvinte..

2 comments:

  1. Imi permit sa te contrazic...
    Nu cred ca lumea este complicata, ci unii dintre noi suntem cei care nu ne potrivim lumii... Si eu fac parte din aceeasi categorie... Chiar ieri vorbeam cu cineva despre turma care nu stie prea multe... traieste instinctual, nu gandeste prea mult, se limiteaza in principiu la nevoile primare, foame, somn, sex. Si de aici restul atitudinilor care reflecta o combinatie ale acestora in functie de o nevoie mai stringenta decat alta. Atat si nimic mai mult... totul se reduce intr-un final la instinctul de supravietuire... Ceilalti care nu se potrivesc turmei sunt complicati, evident, in sensul pozitiv al cuvantului... Faptul ca unii gandesc mai mult decat altii observand ca oamenii nu sunt facuti numai din materie, asta denota ca unii au si constiinta in plus fata de restul.

    ReplyDelete
  2. Contrazi-ma, dar lumea e la fel de complicata, pentru ca e o suma de individualitati de tot felul, statistic vorbind putini destepti, putini prosti, si o maaaaaaaare masa de mediocri..Care, cum spui, traiesc instinctual..Pe mine ma uimeste cind vad ce cantitate uriasa de prostie e peste tot..
    A, bun, cei destepti sint cam incomozi pentru ca spun cam multe adevaruri..Iar prostilor nu le place asta, si cauta sa scape de ei, intr-un fel sau altul..Habar n-am, eu stiu ca mi-am luat-o in freza de la niste maimutoi cu 2 clase mai mult ca trenul..Asta e, ghinion de nesansa..Desi, mai vedem, o sa treaca si porcaria asta sinistra de criza economica, si o sa rasara soarele si in cartierul nostru..

    ReplyDelete