Thursday, July 4, 2013

Amintiri din jungla

Pentru ca am ajuns la introspectii, m-am gindit la ce ma facea, mai demult, fericit..Nu era cind primeam nush ce cadou sau mi se intimplau alte nushce reusite..Nu..Era atunci cind ailalti ma lasau in pace..Si nu era vorba ca aveam conflicte sau batai cu lumea..Era pentru toti mi se pareau de o agresivitate continua, iesita din comun..Nu puteam realiza de unde au atita energie ca sa se manifeste cu atiiiita salbaticie..Pe cuvint..Si si acuma ma intreb asta..De unde? Pentru ca fiecare oboseste la un moment dat..Ori astia pareau ca aveau bateriile tot timpul incarcate..Mai nene, si parca erau nebuni..Adica asa comportamente ma mir ca au scapat neobservate unor psihiatri..Bine, multe se intimplau in perioada aia stalinista, de dinainte sa-l rezolve pe dictator, si pe sinistra lui sotie (asta era un cliseu prin anii 90)
Asa, cum ziceam, inca imi amintesc ciudateniile de atunci, unele din ele..Ma gindesc ca era asa, pentru ca am fost adusi, ca popor sa inghitim tot, ca pelicanii, si sa tacem..Si printre taceri, unii si-o mai trageau cu duritate..Probabil asta era, dupa ce facusera comunishtii in anii de dinainte..In fine, o istorie mai mult decit nefericita..Dar eu ce vina aveam? Recunosc ca lucrurile erau amestecate, si nu toti erau chititi sa te rezolve..Mai exista si lume de bun simt (desi dincolo de cumintenia fiintei lor, aveau multe idei profund gresite, amestecate cu idei profund bune, intr-un ghiveci psihologic greu de inteles)..Lume, care mai spunea cu jumatate de gura cite ceva, dar, care, de frica, tacea milc, cind trebuia sa se exprime..Si, din cauza asta, aia rai erau bine mersi, si continuau..Si ma intrebam: Oare cind va deveni omul, mai bun? Ca acuma se pare ca nu se intrevede ceva la orizont..Poate cind va creste educatia, si toti vor simti altfel..Sa speram ca mai apucam timpurile alea..

No comments:

Post a Comment