Monday, October 28, 2013

Variante de a fi

Toti ne raportam la un trecut, care, in mod destul de absolut a contribuit la definirea fiintei care sintem, acum.. Toti avem atitea amintiri, atitea viziuni, atitea placeri ce ne vin din absoluturile lumilor de atunci, asa cum le-am putut intelege..Asa au fost ceilalti, asa ne-am raportat noi la ei, asa am continuat sa ne dezvoltam fiinta..Asa am fost determinati sa credem, asa am crezut, si asa ne-am dezvoltat propriile fiinte, in paralel cu ce am simtit ca exista, ca mediu, imprejur..Asta a fost mediul..Bine, acuma a fost, totul, si la alegerea noastra proprie..Noi, fiind, o alta generatie, cu alta educatie, si alta informatie..
Nu stiu, eu am fost o fire mai sceptica..Si nu am acceptat ce nu am inteles..Ceilalti ne impuneau niste dogme ciudate..Care ne veneau din societate, sau din zona religioasa..Chestii pe care sa le credem, sa nu le cercetam, si pe care sa le luam, asa, din aer, ca valori..De ce? Si ca sa ce? Sa acceptam ceva pentru ca.. Da? Ca sa ce? Sa acceptam ceva ce nu simteam ca venind dintr-o lume cit de cit rationala? Pentru ce? Si de ce sa acceptam ceva ce nu este real? De ce?
Lumea romaneasca este una primitiva..O, da..Societatea romaneasca este disfunctionala, religia a devenit o afacere, scoala este, ca si societatea, subjugata unui sistem al mitei..Valorile sint rejectate..Interesele dicteaza orice..Cu bani poti cumpara chiar si titluri stiintifice..Prostul gust e un titlu de glorie..Politica e o hora mafiota, si viata o arta a supravietuirii..Totul e un amestec de vointe subjugate a orice aduce bani..Intr-o lume in care constiintele isi vind fiinta oricui plateste mai bine..Ce trist..Si ce scirbos..Ce variante de neinchipuit ale decaderii fiintei umane..
Eu mai am amintirile mele de atunci..Care mi se par cele mai pretioase, pentru ca sint ale mele, proprii.. Amintirile lumilor mele..In care zburam, efectiv, si imi imaginam atitea, eu..In care vedeam, in imaginatie, atitea variante de existente..In care traiam alta viata..
E adevarat ca azi poti zbura in lumi fabuloase create de altii..Dar asta nu te face mai adevarat..In nici un caz.. Azi parca te lasi plutit printre alte lumi..Fara sa simti ca esti tu insuti asa cum simti ca, chiar, esti..

No comments:

Post a Comment