Wednesday, October 23, 2013

Lumi inspirationale

Am stat mult, si m-am gindit, cum incerc intotdeauna, inainte sa scriu un post..Si am spus ca e bine sa ma intreb si intr-un post, asa cum m-am intrebat, de multe ori, cind ma gindeam la tot felul de lucruri..Ce inseamna, de fapt, scrisul? Cum il abordezi? Cum selectezi cuvintele? Cum le atasezi unul de altul ca fraza astfel construita, sa aiba sens? Si cum spui ideile, cum le incriptezi in fraze? Si cum faci ca totul sa fie usor de citit, si de inteles? Cum faci toate astea? Cum spui in cuvinte, lucruri care sa atraga atentia cuiva?
Ei bine, scrisul e o activitate care cere talent, rabdare, rigoare, atentie, cunostinte multe..Eu sint inginer, deci nu sint profesionist in ale scrisului, pentru ca nu traiesc din scris..O fac doar ca hobby, si ca placere proprie, pentru ca e un challenge incredibil, si pentru ca mi-a placut, in viata, sa-mi depasesc limitele..Si, deasemeni, pentru ca e hobby, imi recunosc din start propriile limite, si apelez clementa cititorului..Recunosc ca am un stil mai brusc, si mai incifrat cumva, dar fac asta nu din temperament, sau ca sa demonstrez ceva, nu, o fac pentru ca oamenii sint inteligenti, si vreau sa scriu ceva pe masura capacitatii lor de intelegere..Si spun asta ca sa ma explic, intr-un fel..
Ei bine, cum scriu? Aici, probabil, daca ar fi sa detaliez, mi-ar trebui sa spun mult prea multe..Si as fi foarte subiectiv, cred..De fapt, vezi, scrisul e un exercitiu de gindire..Pe care, fiecare il face in felul sau..Adica poti sa faci totul, metodic..Stiintific..Sa iti stabilesti ideile, legaturile dintre ele, cuvintele cheie, de dinainte, in minte.. Si, cind te apuci, sa stii pe ce drum mergi, cu exactitate, si sa desfasori totul, conform planului.. Sau, poti sa pleci de la ceva; un gind, o idee, un cuvint-simbol, de la care sa incepi sa dezvolti totul, legind in text alte idei, alte cuvinte-simboluri, care sa se lege firesc, si sa aiba sens..Acuma, orice varianta alegi, de fapt, in scrierea textului, tu construiesti..Aduni, pui, stergi, refaci, intr-un mod dinamic, ceva ce intuitia iti sugereaza.. Iti construiesti textul din orice, fie ca sint cuvinte, imagini, idei, gaselnite de moment, trucuri..Apoi, ca un pictor, te detasezi de tot, te retragi, privesti, analizezi, vezi ansamblul, si reiei..E o munca uriasa bazata pe foarte multa cunoastere..Dar, care, poate da rezultate uimitoare..Si spun asta pentru ca am privit cu mare atentie, imagini ale sculpturilor lui Michelangelo, pe net doar (recunosc ca nu am vazut originalele), dar, care, sincer, m-au lasat masca..Omul asta este absolut incredibil..Ai vazut David? Cita eleganta, stralucire, perfectiune a detaliilor..I se vad fibrele muschilor, venele de pe miini, stralucirea din priviri, fata perfect proportionata, totul intr-o elaborare incredibila..Ce fiinta uimitoare construita intr-o piatra incredibil de dura cum e marmora..E ceva ce ne depaseste capacitatea proprie de a ne imagina o sculptura..E aproape divin ce a putut omul asta sa aduca noua, privitorilor..Uluitor, pur si simplu..
Sa revenim..Cum scriu? Nu stiu sa spun exact..Scriu incercind sa urmaresc niste modele ideale..Si cautind sa adun, din cuvinte, lumi care ma inspira..

No comments:

Post a Comment