Wednesday, October 9, 2013

Nobel pentru discutii

Se dau Nobel-uri in perioada asta..Care pentru literatura, pace, chimie, biologie, etc..Fizica are locul ei..Clar..Ma uitam pe lista premiilor date pentru fizica de-a lungul timpului, si, de departe, cele mai multe au fost pentru mecanica cuantica..De la descoperirea modelului atomic, au urmat toate celelalte..Particule, sub-particule, caracteristici, functionare, ecuatii, mecanisme, etc etc..Acuma s-a mai dat un Nobel pentru bosonul lui Higgs, adica ceva ca un fel de cimp care creeaza masa particulelor..O fi..E complicat..Cuantica are legile ei, cam diferite de mecanica classica..Eu recunosc ca-s depasit de cuantice inca din facultate cind am avut de invatat la fizica ecuatia lui Schrodinger..Pe aia, desi n-am stiut-o, n-am putut sa o uit..Si acuma il mai visez uneori pe dl Schrodinger, si il injur metodic, ca mi-a afectat studentia..Bine, el a inventat ecuatia pentru binele omenirii, nu ca sa ma puna pe mine in situatii penibile..Corect..In fine..
Cum ziceam, in ultimii ani s-au descoperit atitea..Chestia e ca s-au putut masura unele date, ca sa poata fi teoretizate mai pe urma..Dar daca multa cunoastere ne scapa doar pentru ca nu o putem masura, sau determina, direct, sau indirect? Atunci ce facem? Noi cunoastem, poate o infinitate mica din tot adevarul, care, poate e infinit mare..Cine stie? Zic si eu ca Blaga-filosoful: cunoasterea e infinita..Si am rezolvat:)) Adica avem justificare ca nu stim mai mult:)) Si asta ne pune pe picior de egalitate cu toti idiotii..Clar..
Mai nene, acuma de cind cu glob-alizarea, blog-alizarea, circula informatia mai ceva ca autobuzul 101.. Poti afla muuuulte de tot, oho..Si ma gindeam ca pe vremea mea nu gaseam carti bune despre ce ma interesa pe mine decit foarte rar..Si alea scrise haotic si idiotic, ca nu intelegeai nici cu politia..In fine, alte vremuri, ce puteai sa ceri pe atunci, cind dictatura era dictatura, ordinea-ordine, si prostul promovat sef.. Noroc ca acuma e altfel..Ha..Cre'ca..
Plecasem de la Nobel si am ajuns la carentele societatii..Ma rog, nu au legatura, doar ca asa s-a legat discutia..Si ca ziceam de discutii..Mai nene, noi, ca romani, sintem experti in discutii..Clampanim pe absolut orice teme..Pen'ca cunoastem..Daaa..Stim tot..Sintem cei mai tari la facut teorii..Cu practica stam mai prost, da in rest, oooo...
Cum ziceam, se dau Nobeluri..Foarte bine..Sa se dea..Pe merit..Pe cercetari, rezultate, chestii..N-ar fi rau sa se inventeze un Nobel si pentru discutii, ca sa avem si noi speranta la unul..
PS Felicitari doamnei Munro pentru Nobelul literar!

No comments:

Post a Comment