Monday, October 28, 2013

Logici si fluide

Seman cu dl Chaplin..Nu ca geniu, ci ca metode..Pentru ca atunci cind incep sa asamblez un text, am in cap ceva idei, sau variante de idei, ginduri, eventual trairi, de la care plec, dupa care incep sa construiesc, exact ca un copil care leaga intre ele piesele de Lego..Adica stiu cum incep, am o idee de cum continui, si atit.. Restul apare pe parcurs..Pun piesele, vad daca se potrivesc, mai schimb, adaug, scot, editez, ca sa iasa ceva, o chestie care sa aiba sens..Uneori ma mai critica lumea ca de ce spun asa, si nu altfel? Pai bre, daca asa a rezultat, io ce sa fac? Ca daca e sa modific ceva, ar cam trebui sa rescriu, si mi-e asa o leneeeeeeee.. Sincer..Da am o lene nu de aceea fundamentala, a unui lenes, pentru ca sint destul de energic cind ma anima oarece idei..Am lenea obositului, care nu s-ar mai intoarce pe drumurile pe care a mai trecut deja..De asta cind scriu fac un efort, ma gindesc, construiesc asa cum sint inspirat, dupa care gata, aleluia, ce a iesit a iesit, daca e bine, bine, si daca nu e bine, imi vine sa sterg tot, si sa o iau de la capat, ulterior..Mai incolo, functie de inspiratie, dupa o zi, sau, la fel de bine, dupa 1000 de ani..
In arte e altceva, nu e ca in stiintele exacte..Pentru ca, de ex, un arhitect, sau inginer, construieste metodic, avind in minte destul de precis cum va arata constructia..Sau macar are date clare, urmeaza drumuri clare, totul e destul de riguros..In arta poti sa te contrazici pe tine insuti la fiecare a 2a fraza, hahaha..E comic dar foaaaaaarte adevarat..E autentic..Ca na, adevarurile sufletului au o logica destul de fluida..O logica diferita de logica din mecanica fluidelor, cea definita cu tot felul de operatori matematici..Asa e, nu ca e asa? Stiu, ca am avut la Mecanica fluidelor in facultate un domn profesor foarte dur, si exigent..Dar care cam avea multe schimbari bruste de comportament..Era si el cam fluid..Hahaha..Ce trist..De fapt, acuma, la atitia ani dupa ce am trecut de examenul dumnealui pot sa zic: ce vesel..Odata, la un seminar, ne povestea ca fusese la Gottingen, pe aleea laureatilor Nobel, unde-l vazuse pe dl Gauss (mormintul lui)..Un student, mai mistocar, l-a intrebat: Si ce facea Gauss? Iar raspunsul a venit imediat: Era mort! Ceea ce, evident, i-a lasat pe toti fara replica, pentru ca, raspunsul era corect stiintific..

No comments:

Post a Comment