Monday, January 6, 2014

Cantitatea determina calitatea

A fost furtuna  de zapada, aproape ca m-a luat vintul pe sus. In aer se vedea doar zapada, era alb tot..Ma gindeam ca au venit extraterestrii, si au mutat axa de rotatie a pamintului, si ne-am intors la o noua glaciatiune, ma rog nu neaparat directia axei da glaciatiunea, dar am zis asa, ca sa fie ca in variantele SF de sfirsitul lumii..Si temperatura a scazut brusc la -23, un record..Cica se incalzeste clima..Pe dracu' sa-i ia.. Bine, de joi se incalzeste iar, or sa fie 0 grade, si fara vint, alta viata..Pina atunci ne incalzim la un vin fiert sau nefiert, da' cu multe grade adunate..Mi-am adus aminte de Ice Age cu Scrat cum incerca el sa-si salveze ghinda, si pentru asta si-o cam lua pe cocoasa, si mai facea si multe nefacute. Tipic..Na.
Nu-mi place sa fie cald, ca simt ca lesin cind vad soarele cum arde si incinge tot..E mai fain la umbra, la racoare..As inota intr-o piscina, undeva, sa ma joc pe sub apa..Sau in ocean, cu delfinii, ar fi cel mai dragut, sa ma agat de ei, si sa ma plimbe asa, sa ne frecam unii de altii, ca specii inteligente ce sintem..Chiar, nu m-am gindit la asta, de acuma o sa am fantezii cu delfinii, o sa ma visez ca ma inteleg mai bine cu ei decit m-as fi inteles cu altii..Ce frumos..
Am revazut iar seria Cosmos a dlui Sagan..O incintare si o provocare, dar mai mult de atit, o chestie care te face sa intelegi mai bine lumea asta in care traim..Si pe cuvintul meu ca am rezonat la absolut tot ce a spus dl Sagan, si mi-a placut enorm sa imi revin la gindurile mele de demult, pentru ca am vazut serialul cind eram mic, a fost dat si pe televiziune, pe vremea lui Ceasca..Stiu ca m-a impresionat enorm de atunci, chiar daca nu am inteles tot, dar a fost fabulos de interesant..Am inteles ca in 2014 vor sa faca un serial nou, plecind de la Cosmos..Bine, documentare de toate genurile s-au tot facut, foarte bune, dar nu cum era Cosmos..Sa speram ca vor veni, in viitor..In Cosmos se vorbea cam despre tot, privind de deasupra, cu o mare intelegere asupra lumii, si vietii, si asta ii dadea valoare..Era educativ, mai mult decit sa fie informativ..Si mai trebuie asa ceva, pentru ca astazi sintem bombardati cu informatii, pe care nu stim sa le asezam pe o scara a valorilor..
Cica multi elevi, azi, citesc, dar nu inteleg ce citesc, pentru ca sint confuzi..Tot ce se poate..Lumea a adaugat mult la informatii, dar nu le-a selectat, inca..Se va face asta, in viitor..Intr-un viitor in care va conta mai mult calitatea, decit cantitatea..Dar va mai trece un timp, pina atunci, pentru ca lumea evolueaza..

2 comments:

  1. ,,Cica multi elevi, azi, citesc, dar nu inteleg ce citesc, pentru ca sint confuzi..Tot ce se poate..Lumea a adaugat mult la informatii, dar nu le-a selectat, inca..Se va face asta, in viitor..Intr-un viitor in care va conta mai mult calitatea, decit cantitatea..Dar va mai trece un timp, pina atunci, pentru ca lumea evolueaza.. ,,
    Exercitiu de imaginatie : pe ce criterii ai face tu selectia informatiilor?
    p.s. Ideea asta mi-a placut!

    ReplyDelete
  2. Pe criteriul valoric, evident..Exista o ierarhie in constiinta fiecaruia, doar ca e diferita, valoarea e subiectiva pentru fiecare..

    ReplyDelete