Friday, September 13, 2013

Variantele de noi

Ma mai uit la raspunsurile in cautari pe blog..Ma gindesc ca daca as fi pus imagini cu cele mai spectaculoase opere de arta sau peisaje as fi avut un traffic de 10 ori mai mare..Dar nu ma intereseaza asta..Nu pun imagini doar pentru a incinta ochiul, pentru ca mi se pare cam putin..Oricine poate face o sinteza de tablouri si sa le afiseze..Asta ca sa ramin in sfera decentei, pentru ca daca as scrie mascari, la fel trafficul ar creste exponential..Dar mi s-ar parea absurd, si complet artificial..Viata e despre altceva..Mai profund..Mult mai..
Am vazut un documentar despre geniu, cum exista, ce diferente fizice sint intre genii si noi ceilalti..E posibil sa fie si fizice, pentru ca nu orice idiot poate performa..Si, dupa multe cercetari, s-a ajuns la concluzia ca creierul e la fel de flexibil la toti..Dar diferenta e in altceva..E in calitatea formarii, a educatiei..Adica, pe scurt, depinde ce inveti, cum, si in ce fel intelegi, in ce fel conectezi datele in minte..Acelasi creier poate invata lucruri fundamentale in matematici, fizici, arte, etc, exact la fel cum poate invata prostii, porcarii, si detalii complet nesemnificative..Bine, este o discutie lunga si despre abilitatile intelectuale pe care le avem fiecare..
Dar e un lucru..De ex, orbii isi dezvolta celelalte simturi care sa compenseze lipsa datelor vizuale..La fel functioneaza si pentru noi..Daca nu am avea atitea prostii cu care sa ne umplem mintea, ei bine, acea minte am putea-o umple cu informatii adevarate, din orice domeniu, conform cu structura noastra proprie..Si ne-am putea dezvolta capacitatile in alt fel..Cu alte cuvinte, oricine ar putea sa devina, mai mult sau mai putin un mare matematician..Am observat asta atunci cind, venind in Canada, la 30 de ani, mi-am dat seama ca mintea mea era plina cu foarte multe lucruri complet nesemnificative, desi, pina atunci incercasem cu mult efort sa filtrez tot ce invatam..
Sigur e o subiectivitate in toate, si ce ne e noua clar si logic, multora ar putea sa le para complet irational.. Pentru ca mintea fiecaruia are propriile coordonate..Noi avem fiecare un trecut, experiente, trairi care ne-au format ce sintem..Avem reperele perfect proprii, si atasamentele afective pentru ele, si totul ce sintem pare perfect justificat..Asta doar daca nu ne indepartam de tot, si nu judecam rational..
Sigur, toate astea s-au mai spus, si e firesc, pentru ca sint adevaruri..Eu am incercat doar sa le reamintesc in contextul de acum, al lumii asteia plina de technologii, in care, cumva, tindem sa ne uitam eurile noastre profunde..

No comments:

Post a Comment