Friday, September 20, 2013

Orele de romana cu dirigintele

Ora de limba romana..Clasa XII-C..Domnul S care ne era si diriginte..Deschide catalogul..
-Ce am avut pentru azi? Sa ne spuna elevul...Pauza infinita..Imi aud numele..
-Caietele de teme, maculatorul, caietul de cuvinte, si caietul de lecturi..
Aveam 4 caiete de aratat..Toate, completate, la zi..
-Vorbeste-mi despre tema de azi..Ion blestemul iubirii, blestemul pamintului..
Duc caietele la catedra..Iau o tinuta demna..Sint in picioare, in banca..Ma asculta..Trebuie sa zic ceva cu Ion ala, sa desfasor niste chestii, sa arat ca am citit si inteles ce a vrut autorul sa spuna..Colegul meu de banca e pe jumatate fiert..S-a inrosit la fata, si pare ca e in agonie..
-Ion este un fecior..
Asta cu feciorul e buna..Suna a popor..A pamint..
-Ion e un fecior din popor, care si-a cautat determinarea in a fi proprietar de paminturi..
Si asta e buna..Da de aici nush ce sa mai zic..Ca daca zic ca omul era un fripturist nu e bine..Sau ca vroia averi, sau terenuri ca Jiji, tot nu e bine..Am zis pina la urma despre rascoala, blabla, saracie, tarani, trecut, lupte revolutionare, scena cu sex cu Nadina, ce-mi trecea prin minte la momentul acela..
-Slab, foarte slab..Nu te-ai pregatit..Nota patru..Data viitoare sa muncesti mai mult..
Mi-am luat-o..De la dirig..Omul care a fost inspector, si care avea o aroganta infinita..Nu te puneai cu el..
Mai tirziu mi-am luat bacul cu nota buna..Si am aflat ca dirigul meu a fost prieten, cumva, cu tatal meu, lucru pe care nici tata nu mi l-a spus, si nici dirigul nu stia ca am fost fiul lui..
Mai tin minte ca la o teza in clasa XIIa am scris filosofiile care imi treceau prin minte, fara sa fac referiri exacte la subiectul dat..Si am luat nota 6 pentru ca am fost "suspect" ca am copiat..Ca na, la ore nu m-am manifestat ca fiind vreodata capabil sa analizez asa..In fine..
Eu mai port respect pentru vremurile acelea, chiar daca nu am fost tratat la fel..

No comments:

Post a Comment