Friday, September 20, 2013

Matematicile amintite

 Ora de mate..Clasa XIa C..Laboratorul de mate..Atmosfera de parastas..Frica circula vesela printre meclele de idioti ale elevilor..
-Sa treaca la tabla urmatorii tovarasi..
Am transpirat instantaneu....Am murit, m-am vazut cum am murit si sufletul a inceput sa alerge diliu printre banci..Am inviat..Ca sa inghet..mi s-au blocat toate functiile vitale..Am orbit, am surzit, nu mai simt nimic.. Vreau sa ma teleportez..Aici e prea sinistru..Mi-am revenit..Am auzit numele meu..Gata, s-a terminat..S-au prabusit toate sperantele..Ma asculta..
-Cu caietele de teme..
Iau caietul cu jumate de probleme facute, il pun pe catedra, si ma duc la tabla dupa ce ma impiedic de 3 ori si sint gata sa colapsez de 4..Aranjez cravata ca un adevarat James Bond inainte sa plece pe alta galaxie..
-Scrie: Sa se demonstreze, folosind sistemul de axiome si teoreme dat anterior, ca un segment are un mijloc..
Scriu..Creta mi se rupe de 14 ori..Scriu cu colturile..Bun..Am de rezolvat chestia asta..In dreapta mea scrie si colegul problema lui..Ha, a lui e mai usoara..Sau ceva..In fine..Problema asta era la tema..Sau asa pare.. Da n-am facut-o ca era absurda..Cum dracu sa demonstrezi o chestie intuitiva? Ce ne-am dilit? Cum ma sa demonstrezi ca un \segment are mijloc? Normal ca are..Bun..Dar, sa incropim ceva...Cica sa folosim axiomele..Alea erau cu puncte, drepte, planuri, blabla..Le-am uitat..O mai tin minte pe aia cu punctul, ca are dimensiune zero..De la segmente nu mai stiu..Ar trebui sa fac un fel de balet, sa folosesc si aia, si ailalta, sa le combin cumva..Ma uit la ceilalti..Toti sint concentrati..In clasa restul zimbesc infundat ca nu-i asculta..Jigo.. Nu pare niciunul dispus sa sufle..Le e frica..
-Tovarasul, sa vedem demonstratia..
-Aaaaa, luam o semidreapta, definim un punct de coordonate x,0,0, si consideram punctul de coordonate x/2, 0,0..Distanta calculata la capetele segmentului e egala cu x/2, deci acel punct e mijlocul segmentului..
-Am cerut demonstratia folosind axiomele..Mai gindeste-te..
Futui..M-as duce sa ud buretele si sa emigrez in Canada..Cum naiba sa demonstrez? Parca-s prins intre universuri paralele..M-am timpit? Caut sa ma concentrez..Hai ma ca io-s destept, mai destept decit toti desteptii lumii, si tre'sa ma descurc..Da ce naiba sa fac? As vrea acuma sa fi terminat liceul asta absurd, si sa ma vad iar in lumea reala..Bun..Pina atunci mai am de trecut asta..Auzi, mijlocul..
-Tovarasul, ne arati demonstratia?
Am ingaimat si bolmojit toate variantele posibile..N-a mers..
-Nota 2..Carnetul de note..
Am dat carnetul, mi-a trecut nota..I-am injurat in gind pe toti marii axiomatisti, si m-am dus in banca..Aveam o stare de sa-i iau la bataie pe toti cretinii aia de-mi rinjeau in fata.
-Cum ma n-ai stiut? Era elementar..
Aha, da..Elementar de stupid..Imi venea sa le spun tot ce cred despre ei..Si despre toti..Baaaaa, sinteti niste ratati..Sa va ia d..Da nu le-am zis..Ca na, mi-as fi luat-o pe urma..Da mi-am promis sa nu-i uit..Pe toti astia de au fost rotite in sistemul asta..Amin

No comments:

Post a Comment