Tuesday, September 3, 2013

Opera vietii

Ca sa intelegi ceva, trebuie sa cunosti..In profunzime..Ca sa intelegi anumite dureri, trebuie sa fi trecut tu insuti prin acelasi tip de dureri..Sau de fericiri, tristeti, melancolii..
Ca sa intelegi o opera trebuie sa fi creat tu insuti ceva cit de cit asemanator..Sigur, tu cind primesti opera in propriul suflet intelegi durerea pe care ti-a dat-o acea opera, atunci, in acel moment al vietii tale..Adica iei opera ca atare, finisata, elaborata, si o traiesti, ca si cind e a ta..Numai ca artistul, a construit-o din nimic, a conceput-o de la zero..El e arhitectul, ginditorul, constructorul, scenaristul, electricianul, etc..El a facut-o..El a CREAT-O..Pe ea o, pe opera..Iti dai seama ce efort si cunoastere presupune asta? Ne dam seama, noi toti, ca acel creator e mai aproape de divin decit au fost toti necreatorii, impreuna? Ne dam seama? De fapt, ne dam seama vreodata, de ceva? Eu cred ca nu..Si cu atit mai putin in secolul asta..
Sigur, opera mai are nevoie uneori si de alti mini-creatori care s-o construiasca fizic..Adevarat..Numai ca ei adapteaza..Ei nu elaboreaza..
Opera e a artistului..Dacit..E constructia lui..Efortul lui, durerile lui, tristetile lui, autismul lui..E munca lui..Insomniile lui, gindurile lui..E viata din viata lui..Timpul lui petrecut in cautari..
Da, astazi toti sint foarte dastepti..Si toti sint experti in a-si juca dramele inepte in fata tuturor imbecililor.. Azi toti cretinii simuleaza ceva..Orice..Ca sa fie crezuti de cretini mai mari ca ei..In fine..
Am ascultat iar concerto 3 de Beethoven, concertul 1 de Chopin, nocturne, si altele..E o experienta.. Ii invidiez pe toti domnii astia ca au avut asa un talent, pe care eu nu-l am..Desi as fi vrut, chiar am incercat, m-am testat, dar nu..Poate am alte talente, habar n-am..As fi vrut si eu sa ma fac celebru prin ceva..Ca sa ma cunoasca lumea, sa-mi ceara autografe, sa ma admire..Sau poate nu..Poate ca imi doresc asta nestiind ce inseamna de fapt..E posibil..Nu-mi plac adunarile de oameni..Sincer..Mai degraba imi place sa-mi imaginez.. Si sa construiesc metodic..Sa analizez, sa verific, sa folosesc logici diverse..Sa ma asociez cu alte ginduri, cu alte idei..Sau cu oameni cu idei, si pasionati..Imi place sa ma simt impreuna cu cineva care se gindeste serios la ceva..Sa simt ca pot contribui cu cit pot la ceva mare..Mare de tot..Fabulos de mare..In fine..

No comments:

Post a Comment