Saturday, September 28, 2013

Petreceri amintite

Am fost timidul timizilor, ever..Mi-e frica de oameni, de reuniuni, de conversatii de complezenta, de manifestari absurde, si de personaje stupido-agresive..Mai ales..Daca vrei sa ma vezi descompus si desfigurat pune-ma in situatii ridicol-stupide, de genul: hai ma zi ceva interesant ca sa mai detensionam atmosfera..O atmosfera construita imprejur de caractere care nu ar avea vreodata nimic in comun cu tine.. Cam cum era la petrecerile de atunci..Pe vremea adolescentei mele..
Tin minte ca eram stresat sa ma duc la petreceri..Le uram sincer, dar nu puteam sa ma manifest ca atare, si atunci, de nevoie, acceptam..E ziua de nastere a lui X, ok, i-am promis ca ma duc, si asa am sa fac..Maica-mea pregatea un cadou, pe care il infofolea artistic, eu ma imbracam ca de parada, ma aranjam, si decolam spre locul intilnirilor..Acolo faceam ritualurile socialo-stupide, si intram in atmosfera..Adica ma conversam idiot cu ceilalti, si ma puneam pe asteptat..Stateam un timp, dupa care incepea dileala..Adica reuniunea..Se incepea cu muzica la moda..Urmata de antreuri..Divine antreuri daca pot sa spun..Chiftele infipte in scobitori, rosii umplute, sandvichuri cu zacusca, salam alambicat printre felii de rosii si brinza.. Salata de vinete la liber, masline, suc acidulat, icre, toate pe platouri mari si artistic aranjate..Cafea cu frisca..Visinata cu aroma de lamiie..Oua umplute cu crema de galbenus..La discretie..Si felii de muschi uscat, pe piine, cu bucati de pepene murat..
Apoi urma un dans, un timp de miscari languroase pe o muzica placida, pe care sa ne facem digestia la ce a fost, si ca sa, daaaaa, ca sa ne pregatim pentru urmatoarele..Fripturi..De porc, vita, pui, curcan..Cu muraturi, mamaliga, mujdei, si vin..Asta dupa ceva mici, si citeva frigarui..De control..Dupa care, nene, danseaza ca si cum asta e ultima zi a vietii tale..
Rock, blues, pop, reghe, tot ce s-a inventat prin muzica..Atingeri, erosuri, plutiri, chestii, energii consumate, ca sa ne trezim, catre dimineata, ca ne e iar foame..Si ca sa ne intilnim la o ciorba de potroace, normal, ca asa cum e traditia..Dupa care, mai dansind, mai nu, sa ne retragem spre casa..
Cel mai fabulos din tot, din toate petrecerile, mi s-a parut intoarcerea acasa..Drumul prin aerul rece, si gindul ca am sa dorm ca un porc..Si linistea..Si gindul ca ce a fost mai rau, a trecut..Si ca am sa fiu eu, in liniste, acasa, in patul meu..Ca n-o sa ma bata nimeni la cap..Si ca o sa visez ce vreau..Cit vreau..Si ca o sa ma trezesc cind o sa am chef..Ca un rege pe teritoriul meu propriu..

No comments:

Post a Comment