Tuesday, March 4, 2014

Elaborari

Sintem subiectivi, pentru ca ne plac anumite lucruri, si e firesc sa fie asa, desi, anumite creatii plac multora, pentru ca sint mai elaborate, bine gindite, etc..
Am vazut Eurovision 2014 selectia nationala, care a fost un spectacol mai natural, desi ar fi fost si mai bun daca si melodiile ar fi fost mai bune..In fine, daca ar fi fost dupa gustul publicului am fi avut o piesa si mai ciudata..Acuma nu ca cea cistigatoare va darima scena, dar, na..
M-am uitat de curiozitate la mai multe Euro din anii trecuti, ca sa imi fac o idee mai buna..Acuma na, nu sint numai capodopere acolo, dar ce se cinta e cu citeva clase ca-conceptie si elaborare deasupra a ce am prezentat noi, si nu ca linia melodica nu ar fi fost buna, dar felul in care a sunat a fost altul..Asa cred eu, e posibil sa gresesc..
Am gasit o melodie din Euro 97 care mi-a placut mult, cintata de Jalisse, Fiume di parole, exceptionala, si facuta intr-un stil classic..Si mi-a placut si felul in care suna cuvintele, acuma nu stiu daca e limba italiana asa, sau au fost cuvintele alese sa sune bine, habar n-am..Si asta ar fi un lucru la care sa se gindeasca si ai nostri textieri, cred..
Pina la urma o creatie artistica e facuta ca sa emotioneze..Si pentru asta conteaza toate detaliile..De asta exista poezii, adica un fel de melodii necintate, pentru ca au ritm, sonoritati estetice, si aduc in minte imagini inaltatoare..Iar cuvintele, imbinarea lor, curgerea dintr-unul in altul, intonatia, etcetc o fac sa fie o opera cu valoare, pentru ca altfel ar fi simple fraze..
Pina la urma, o opera de arta vorbeste ea insasi, si traieste prin reprezentarile ei in mintea receptorului.. Ca sa o creezi e o agonie, iar ca sa o intelegi e un extaz..Dar procesul constructiei e unul absolut fabulos..Asa cum sint si trairile si vietile artistilor adevarati..

No comments:

Post a Comment