Wednesday, March 5, 2014

Capacitati educabile

E o vorba foarte inteleapta, care spune ca unele lupte nu merita sa le cistigi, pentru ca acea victorie ti-ar aduce multe lucruri nedorite..Si asta am aflat-o mai tirziu, dupa ce mi-am luat multe castane, sa le zic asa..
Nu stiu, eu nu sint genul de om conflictual, sau care sa vrea sa se impuna neaparat, pentru ca nu e genul meu.. Si daca am vazut ca argumentele mele nu functioneaza, am cautat sa ma retrag, intotdeauna..Mi-a placut sa simt ca pot comunica, ca pot schimba idei, si lucruri, cu adevarat interesante, cind am gasit un partener de conversatie, pentru ca imi dadea senzatia, ca, intelegind, imi pot depasi propria mea conditie.. Si asta ma facea sa simt ca exist, si ca ma pot elibera de ce a fost, ca sa merg cu viteza mai mare, inainte..Dar toate astea erau legate de acele intilniri, aproape magice, cu oameni deosebiti, si care gindeau mult mai elaborat, si de la care puteam sa pricep multe lucruri la care nu ma gindisem inainte..
Toate bune si frumoase, in teorie..Dar practica le cam doboara pe toate, cum se spune, pentru ca realitatea presupunea si multe altfel de intilniri, cu fiinte ultra-grobiene, si capabile de orice, si, cu care, fie ca vroiam sau nu, trebuia sa comunic..Si asta impotriva vointei mele, pentru ca faceam eforturi colosale ca sa reusesc ceva, cit de cit, desi eram constient ca orice as fi incercat, in final, totul se va fi aratat un esec lamentabil..Si o mare pierdere de vreme..Asta cind toate se terminau fara pumni, sau injuraturi..Dar, in fine, viata are si episoade de astea..E o vorba pe care o spune signor Badea, cica cu samuraii te lupti ca samuraii, si cu tilharii, ca tilharii..Dar asta ar presupune sa stii mai multe stiluri de lupta, pentru care sa iti dedici o mare parte din timp, ori asta, e o alta pierdere de timp, pentru ca ai oricind ceva mai bun de facut, decit sa inveti diferite logici de lupta..A, ca iti trebuie o protectie, e adevarat, dar mai bine eviti confruntarea cu unele creaturi, si iti vezi de ale tale..
Si de aici discutia ar putea merge pe foarte multe directii, pentru ca sint foarte multe situatii, si multe tipuri de oameni, dar, pina la urma e bine sa te gindesti la efectele ce vor urma, si sa fii cu o idee mai intelept, pentru ca, in viata, destul de multe lupte nu prea merita sa le cistigi..Mai bine sa te creada unii sau altii arogant, sau egoist, dar sa fii tu linistit ca ce ai facut, ai facut bine..Acuma si despre ce inseamna "bine" e o discutie luuuunga, pentru ca, na, toate sint relative..
PS toate capacitatile se pot educa, inclusiv cea de comunicare, si asta ar trebui studiata in scoala, pentru ca se vede ca azi, in era technologiei, lumea nu prea stie sa comunice..

No comments:

Post a Comment