Monday, December 9, 2013

Spatii miscatoare

Timpul a trecut iar..Am calatorit si noi cu el..Am mai inteles cite ceva din cite am vazut..Si ne-am revenit la persoana noastra fundamentala, iar..Asa, ca intotdeauna..
Inainte e acelasi culoar, cel pe care, parca l-am vazut in atitea vise..Lung..Cu pereti identici, pe care sint tablouri ferestre..In primul e un peisaj larg, cu un orizont mare, si un apus artistic..O compozitie de culori care ne pune pe contemplare..O armonie de trairi..Departe parca se vede marea..Si navele..Ce ciudat..Parca totul se misca..Parca sintem intr-un tren, si admiram peisajul..Poate e o iluzie, totusi..
Mergem inainte..Urmatorul tablou e tot un peisaj, de toamna, cu arbori rosiatici, si covor de frunze..Ce calm..Parca vedem atmosfera, in minte, si simtim locul, ca si cind am fi acolo..Apoi sesizam ca ramurile se misca, si frunzele sint plimbate de vint..Ce ciudat..E un tablou, sau un ecran? Poate iar mi s-a parut..
Inca 2 pasi, si vedem un alt tablou..Aici e un clovn, care pare in miscare, undeva la un fel de ospat regal..e acolo toata suita..Ma uit atent..Toate sint fixe, e tablou de data asta..Apoi vad ca mimica clovnului s-a schimbat..Asta ce-o mai fi? Ce curios..Pentru ca toate sint atit de fixe, pe cit sint de miscatoare..E un truc.. Cineva se joaca cu mine..
Alerg..Las in urma alte tablouri pe care nu le mai analizez..Ma uit inainte..Culoarul o coteste brusc, spre dreapta..O fereastra, imagini de laborator..Oameni care cerceteaza ceva, probabil..Toti sint concentrati, nimeni nu se uita la mine..Au gesturi precise..Toti..In stinga e o alta fereastra..Aici se picteaza..Toti au gesturi largi..Miscarile se rotesc prin aer, ca intr-un fel de balet al ritualurilor..Se apropie, si se departeaza de pinze metodic, dupa logici ale unor ginduri ce vin din propriile lor lumi..Observa, si transpun..Ce interesant..
Apoi, la citiva pasi, inainte, o fereastra frontala..Un apus..Ca in tablou..Ce interesant..Apune soarele.. Prin cerul transparent incep sa apara stelele si galaxiile..Apune o stea ca sa ne arate tot universul, din spatele ei..Oare cite stele sint dincolo de cele pe care le vedem?

No comments:

Post a Comment