Thursday, December 19, 2013

Sarbatori din alte vremuri

Iarna asta e la fel de mult ca celelalte ierni, pe cit e de diferita..E iarna de dintotdeauna, care vine si se duce, si ne vede in toate virstele noastre..E iarna anotimp, care isi face jocul si acum, ca si atunci..Iarna unor sperante adunate, si, pe care noi le-am risipit cu o generozitate naiva..
Imi mai aduc aminte cum era atunci, demult, cind nu ne pasa de viata, asa cum nu ne pasa de moarte, sau de dureri, pentru ca traiam ce simteam..Si ne aruncam in zapada, faceam bulgari pe care ii tinteam direct in mecla unui adversar..Cind mincam zapada ca pe o trufanda neimaginata, si inghetam nestiut printre aceleasi locuri..Cind ne intorceam acasa uzi pina la piele, si asteptam sa vedem ce cadouri au mai aparut pe sub brad..Iarna bucuriilor noastre infinite, si pe care o traiam zimbind la celelalte zimbete dimprejur..
Acuma, probabil ca timpul ne-a mai adus prin suflet ceva tristete..Dar ce frumos ne revenim la toate copilariile cind vine iar iarna cu alaiul ei urias de sarbatori..Ce mirific e tot..La fel ca atunci..
Am fost cu plugusorul toata trupa din blocul nostru, pe la toti vecinii..Si am inceput cu scara mea..Etajul 1, 2, 3, 4, apoi scara din mijloc, la fel..Si toti ne dadeau care bani, care covrigi, portocale, dar neaparat o visinata mica..Si, la ultima scara de bloc, eram deja bine etilati..Normal ca plugusorul acuma suna destul de confuz, dar spus cu acelasi entuziasm..Dupa etajul 2 eram deja prastie, si ne gindeam sa renuntam..Asa ca am plecat in plina glorie, ca sa ne ducem acasa..Unul din noi cazuse deja, pe drum, in zapada, si si-ar fi dorit sa doarma acolo ..L-am tirit prin zapada, l-am plantat la usa, si am mers sa dormim..Seara, cind m-am trezit cu dureri de cap, am vazut un cor frumos care cinta in spatele blocului..A fost sublim..M-am uitat la stelutele din brad, si m-am gindit, asa, oare cum va fi un craciun de asta peste vreo 25-30 de ani? Poate la fel, poate diferit..
Si locurile, si oamenii s-au mai schimbat..Acuma e parca o alta lume..

No comments:

Post a Comment