Saturday, December 28, 2013

Societatea si geniile

Viata e relativ previzibila..Cind e..Ca se poate sa nu fie, cind nu e..Logic..Dar, in toata liniaritatea asta plictisitoare, mai apar momente in care se complica multe..Si, atunci, stai si asculti de la min 16, concerto 3 de Beethoven, pentru ca acolo se intimpla o liniste relativa, care prevesteste un sir de intimplari in cascada.. Sau asa imi pare mie..Dar momentul e fabulos de autentic..Ce inseamna geniul..Oameni rari..Si norocosi ca au fost intelesi, si stimultati de vremurile pe care le-au trait..In fine..
Azi a fost caldut, frumos, zi de plimbare..Mai e un pic si vine si 2014..Am mai imbatrinit cu un an..Beton.. De fapt imbatrinim in fiecare zi..Si ma gindesc ca ne aniversam ziua de nastere o data pe an..Dar fiecare zi implinim o alta virsta..Care nu e o cifra rotunda, dar e o virsta unica, cunatificabila in timpul scurs de la nastere..
Ne transformam continuu..Daca ne-am fi nascut in anul 5000 am fi trait altfel, poate mai mult, si ceva mai interesant, pentru ca societatea de atunci va fi cu totul altfel, mult mai receptiva, si inteligenta..Dar ne-am nascut acuma, in vremurile astea schimbatoare, si indiferente..Asta e..Norocul nostru..Bine, acuma sintem norocosi ca nu ne-am nascut pe vremea razboaielor, sau in alte societati..Tot ce se poate..
Ma gindeam ca am trait sa vedem revolutia romaneasca din 89, si cum a picat un imperiu faraonic ce parea etern..Si ma gindeam la oameni, cum s-au transformat si ei..Si cum societatea aceea duplicitara dinainte, a devenit atit de ipocrita, pe urma..Cum s-au organizat smecherii, ca sa fure eficient..Cu acceptul poporului, se intelege, pentru ca altfel n-ar fi functionat..Ce vremuri..Ce oameni..Ma uit ca justitia romaneasca e cumparata, si toate anchetele arata o increngatura de mizerii inimaginabila..La care toti romanii sint martori.. Oare cind va reveni totul pe drumul european, asa cum anticipam inainte? Cit va dura? In fine..
Plecasem de la viata, spirit, si genii..Si, ma gindeam ca, in curind societatea va descoperi de timpuriu un geniu, si il va sustine, pentru ca e in interesul ei propriu..Si, atunci va fi mult mai bine..Infinit de mult..

No comments:

Post a Comment