Thursday, December 5, 2013

Ciorba sociala

A venit mos Nicolae, a adus cadouri, inainte de mos Craciun, e frumos, e o bucurie, ca sa primim ceva concret, si practic..Dar un cadou e, poate, mai mult decit atit..
Eu ma bucuram de cadouri ca de ceva ce imi pica..Imi placea sa vad ca primeam ceva frumos..Si, la mine, cele mai frumoase cadouri erau Pifurile..Revistele acelea invelite in plastic, cu gadgeturi, si cu povesti pe care le traiam efectiv..Si Pifurile erau de fapt lumi pline de viata, de placere a descoperirilor unor lumi ce veneau de dincolo, din alte teritorii..De la alti oameni, care imi construiau imprejur alta civilizatie..Si asta era pur si simplu fabulos..Pentru ca vedeam nu doar desene, ci imagini fragmentate din alte lumi..In fine..
Nu stiu ce m-a determinat sa fiu, ce sint..Imaginile de atunci, sau gindurile ce au urmat mult timp, dupa.. Ei, sau eu, firea mea, sau informatiile ce mi-au venit din acel trecut..Nu stiu, pentru ca toate sint amestecate.. Si eu sint, cumva, ceva din tot..Nu iubesc, si nu urasc, in aceeasi masura, pentru ca m-am eliberat de toate, si toti..Stiu ca a fost o alegere a fiintei mele, proprii..Dar, de ce ma mai gindesc totusi la trecut, dupa atita timp? Nu stiu, sincer, pentru ca trecutul meu e plin de dureri..Poate ca mergind in acel trecut caut, cumva, sa inteleg ce a fost, si sa imi dau seama de cine sint, ca, dupa toate, sa caut un drum inainte..Oricum, cui sa-i mai pese acum de ceva ce a fost, demult? Dac nici noua, cei ce am trait tot, nu ne mai pasa? Pentru ca acum, vezi, traim schimbari peste schimbari, intr-o societate care nici ea nu stie ce e cu ea..Asa ca..
Uneori imi mai fac o ciorba, si pun ingrediente de tot felul..Si ma gindesc ca ea iese gustoasa daca pun ce trebuie, si cind trebuie..Asa e si cu societatea..Daca ii adaugi valori e bine..Daca nu, iese necomestibila.. Si ne da dureri de stomac..E simplu, daca stim sa vedem, si sa analizam cu mintea noastra..

No comments:

Post a Comment