Saturday, August 2, 2014

Real World


Am primit un proiect in care trebuie sa fac o constructie bazata pe o scanare 3D, in care planele au abateri, si nimic nu se potriveste cu o modelare matematica..Si la care am primit si un raspuns la cele 1001 de intrebari ale mele: asta e lumea reala..Adica na, ce pretentii sa ai, doar e o scanare care e cum e..Da tu, ca designer tre'sa adaptezi modelul tau asa ca sa se potriveasca..Si chestia asta mi-o spunea sefu', ca el a facut scanarea, si na, asta era, doar nu era dator cu alte explicatii:)) Ca nici el nu stia ce si cum, dar era mindru de chestia pe care o facuse, si, de acolo trebuia io sa determin toate, si sa adaptez..Ma simteam ca la un examen in care nu stiam de 10, dar, ca sa iau un 5 trebuia sa explic stiintific foarte multe..Asa ca am plecat pe drumul aproximarilor ingineresti care sa se potriveasca cu o situatie destul de nedeterminata.. Macar seful pare un tip ok, care nu e violent, si nu urla la mine..
Bai nene, de ce dracu a trebuit sa fac tot timpul proiecte de astea ciudate pe care nu le facea nimeni? Am asa io o figura de tip flexibil, si care rezolva situatii din astea imposibile? Sau doar par? Ca nush cum dracu', da doar mie mi-au dat chestiile astea ciudate, aparent imposibile..Chiar am o figura de gasit solutii la limita limitelor lor? Ca iti dai seama, ca proiectele usoare le iau ei, si se dau rotunzi cu ele, ca ce destepti sint.. In fine, poate ar trebui sa-mi para bine ca doar de prototipuri am avut parte, nu tu modele conforme, la care sa se modifice doar citiva parametri..
Azi i-am prins pe 2 care imi discutau desenul la platforma mobila pe care o proiectasem, dupa care au venit la mine sa le explic, si sa analizam..M-am distrat bine, da am fost discret, ca, na, avem standarde:) Ma inteleg bine cu ei, dar ma tavalesc pe jos de ris cind ii vad cum analizeaza ei designul, cum isi dau cu parerea, si cum propun imbunatatiri..Nu ca ma laud, dar imi concep bine modelele, ca sa nu fie dubii de absolut niciun fel..In fine, eu facusem o chestie, ei au zis ca sa fie chestia mai chestie, si sa schimb o vedere ca sa ii fie mai usor de facut omului de la sudura..Si eu ma conformez, absolut, pentru ca imi place sa vorbesc cu muncitorii, ca ei imi construiesc modelele..Am asa o placere absoluta sa explic tot, pentru ca imi da impresia de om care arata metodele si formele conceptiilor..De fapt, in explicatiile de dupa se vede un pic si orgoliul celui care a avut grija la toate detaliile, pentru ca sint multe, si explicabile practic..E o traire fabuloasa, asa cum e, pentru ca, in toate discutiile astea, in tot ce spui, si arati, e o explicare stiintifica clara, si directa..Si, de ce sa nu recunosc imi face bine ca pot arata, intr-un fel, caracteristicile si performantele modelului meu..Iar in desene explic tot, cu toate detaliile..Asta imi da senzatia ca traiesc, ca simt, si ca pot expune detaliile..
Ce bine ar fi ca sa fie si viata reala explicabila pe criterii stiintifice..Adica sa poti aplica modelele ideale la situatiile reale, cele in care parametrii se schimba tot timpul..

No comments:

Post a Comment