Saturday, August 16, 2014

Drum in viata 2

Dupa ce am luat licentza a fost ca o eliberare uriasa..Atunci m-am plimbat mult, si am observat lumea.. Stiu ca ma urcam in troleu, si stateam la geam, si priveam tot..Mergeam de la un capat de traseu la celalalt, si iar.. Ca sa vad, si sa inteleg lumea reala, asa cum mi se arata ea, ziua si noaptea, cind cu luminile naturale, cind cu becurile montate..Am vazut si locuri, si oameni, si alte locuri, si alti oameni..A fost o experienta unica, sa incerc sa inteleg societatea reala..Desi, sincer, asta m-a deprimat un pic, dar am zis ca trebuie sa o fac..
Apoi m-am angajat pe pile la o administratie portuara..Ca inginer..Desi nu era nimic ingineresc in ce mi se cerea..Pentru ca am dat peste o lume zaharisita populata cu tot felul de fiinte absolut cretine, in care totul era manipulat, distorsionat, si complet aleatoriu..In care toate erau de fatzada, si complet stupide..
In vremea aia am si aplicat pentru o rezidentza canadiana, care chiar a fost sa fie, dupa 1 an de examene..
Bun, si a fost ca sa reusesc sa evadez din lumea romaneasca..Ce fabulos m-am simtit, ca intr-un fel de trecere-reusita dupa ce am trait..Si, am luat viza, si am plecat in explorarea vietii mele..
In Canada am luat-o de la inceput.Primul job a fost la o companie de masini automate, ca desenator technic.. Am facut desene cit pentru o viata..Cu zecile de mii..Dupa care am fost pus pe liber, pentru ca incepuse criza economica..Si, de atunci am lucrat pe la multe companii mici, ca designer mecanic..Mi-a fost o scirba enorma sa dau peste tot felul de maimutzoi, dar am mers inainte, am invatat din toate, si am zis ca asa trebuie sa fie..Am si fost ranit profund in orgoliul meu, dar nu am avut ce face, si am considerat ca asa trebuie sa fie, ca sa, pentru ca sa, mai tirziu..Si am invatat iar, si iar, din toate, cite bune, cite rele, pentru ca am considerat ca cel mai important e sa stii..Pentru ca si eu eram mai idealist, si mai deschis spre muuuulte variante de cunoastere..
Acuma sint designer la o companie care face structuri sudate..Ca designer imi pare mai simplu, totusi, dar si destul de interesant, pentru ca sint multe chestii noi, si care imi cer si multe solutii ingineresti..Sint aici de 2 luni, si toate designurile mele au functionat perfect..Dar nu am nici cea mai mica idee daca voi ramine aici, si pentru cit timp..Poate scurt, sau poate pina la pensie..Habar n-am..Ce stiu e ca banii lor sint buni, si incep sa ma refac..
De asta spuneam despre alegerile in viata..Acuma depind toate de fiecare, de ce simte, si ce i se potriveste.. Si toate sa fie asumate..Asa ca in realitate..

4 comments:

  1. Sa ai noroc in continuare si succese, incredere in propriile forte si mintea sa-ti dea cele mai bune solutii!
    Toate se rezolva cu incredere si rabdare, pasiune si ceva noroc.

    Gabi

    ReplyDelete
  2. Multumesc frumos, ai spus foarte clar, aproape matematic, cam cum sa abordam viata:). Asa e, viata e un amestec de evenimente care se insira in timp, evenimente care sint mai mult sau mai putin influentate si de noi insine..Ma gindeam la Newton, si e acea zicere, ca nu caderea marului, pur si simplu, a dus la descoperirea legii atractiei universale, ci toate gindurile si meditatiile lui Newton, care s-au legat convergent la observarea unui fenomen banal:)
    Daca avem in noi un spirit, si multe ginduri cautatoare, in timp se pot forma niste legaturi care sa construiasca structura destinului nostru..Iar norocul e si el important, e adevarat, dar el inseamna un ajutor venit asa, nesperat, care sa lege lucrurile, daca ele exista, si sint convertibile in ceva de ansamblu..Sansa suride celor pregatiti, si care stiu sa o sesizeze, si sa o foloseasca constructiv..E mult de spus, dar toate sint atit de frumoase pentru adevarurile din ele..
    Mai da-mi clu-uri sa te identific:)..Multumesc frumos pentru raspuns:)

    ReplyDelete
  3. Datorita unui eveniment neasteptat si nedorit, nu am mai intrat. Acum am revenit sa-ti citesc gandurile ce tu ai curaj sa le scrii, o parte din ganduri le-am avut, ne regasim, iar altele le descoperim.
    Matematica la care faceai referire in raspunsul tau, sa regaseste in noi, in actiunile noastre si in gandurile noastre fara sa ne dam seama.
    Prin puterea gandului se intampla sa sune telefonul, cineva sa intoarca capul sau cineva sa te imbratiseze.
    Norocul, sansa, ideea salvatoare se intampla sa vina cand nu mai credeai ca exista vreo solutie de rezolvare, intr-o clipa de relaxare sau chiar in vis.
    Ai scris mult, am mult de citit, de recuperat.

    O zi buna!
    Gabi

    ReplyDelete
  4. Bine ai revenit:)
    E mult de spus, ca sa iti gasesti omul vietii tale e un noroc urias..Viata asta e plina cu rautati, probleme, tot felul de absurduri, ca nu iti mai imaginezi ca ti se va putea vreodata intimpla ceva bun si frumos..
    Multumesc mult pentru incurajari, inseamna foarte mult pentru mine, mai ales intr-o perioada de asta..
    Sa vedem ce ne mai rezerva viitorul..
    Acuma stau pe net, ma uit la lucruri frumoase, ma plimb pe Google street view prin toate locurile incarcate cu amintiri dulci, in special in zona LVA, imprejurimi, pe faleza, sau pe unde ma mai plimbam cind eram elev sau student..

    ReplyDelete