Saturday, August 23, 2014

Ginduri de vineri

Azi e vineri..Acuma e noapte, ca ziua trecu..Se dusa..La servici e cea mai mare veselie vinerea, ca joi luam banii, si mai cumparam si ceva beuturi, ca sa ne veselim, iar vineri na, e ziua ultima din saptamina, si cea mai mistoaca din toate punctele de vedere..
Acuma sint si io umpic mai relaxat, ca la job am vazut ca mi-au iesit proiectele, si mi-am dat seama ca toate stau in energia pozitiva, si in determinare..Ca dimineata cind ajung sint cam ametit, si prima miscare e sa deschid netul si sa citesc stirile, sa vad ce s-a mai intimplat, mai mult din ziare romanesti..Pe urma imi fac o cafea, ness, o beau uitindu-ma pe net, ca nu ma grabeste nimeni, asta imi place, ca lumea e mai asezata, asa, si mai citesc si altele, si pe wikipedia caut ceva interesant, si cind simt ca mi-am facut plinul de noutati, parca imi vine si cheful sa ma gindesc la modele, si sar pe ele..Ultimul proiect e o chestie sudata, o mica structura care sa rigidizeze o alta structura care cam vibreaza..In sine asa nu e greu, chestia e ca constructia mea trebuie sa lege niste suprafete in spatiu care sint cam ciudate..Ieri m-am tot gindit cum sa le fac, mi-a luat ceva timp, dar le-am rezolvat metodic; la inceput mi-am fixat un sistem de referintza clar, cu toate cite aveam nevoie, am construit axe, planuri, schitze strategice, si pe urma am inceput constructia din aproape in aproape, matematic, pas cu pas..A fost nu numai interesant, dar si super-distractiv, pentru ca stiam ca o sa-mi iasa..A fost ceva intre siruri matematice, si aproximari-apropieri de limita sirului, doar ca la mine nu era sir algebric, era unul in care elementele erau inlocuite cu pozitii si forme geometrice..Adica eu aveam deja pozitia unde trebuia sa imi aterizez forma, si pentru asta trebuia sa jonglez cu 3 unghiuri si 2 dimensiuni independente intre ele, dar pe care le simteam destul de bine cum se influenteaza reciproc..A fost distractie, si chiar interesant, ca aproximarile matematice gen siruri convergente nu mi le imaginasem aplicabile in constructia inginereasca..Luni fac si desenul ca sa-l trimita la client ca sa obtinem aprobarea lui, ca altfel nu ne apucam sa-l construim..Mi-a iesit la fix, si toate pentru ca am lucrat numai cind aveam energie pozitiva..Si asta a fost proiectul nr 1, pentru ca daca e multumit clientul o sa ne mai dea sa-i facem inca cel putin 10, cred asemenea constructii noi, pentru ca are de acoperit o arie mare plina cu module din astea..Da acuma stiu cum sa le abordez si o sa mearga mai repede..3 unghiuri si 2 dim liniare, si toate se aranjeaza exact cum trebuie..
Programul la job e mult mai normal, nu ma grabeste nimeni, nu urla nimeni la mine, lucrez in ritmul meu, si mi-au iesit foarte bine, si ma gindeam cit conteaza si mediul, daca te simti bine dai randament, altfel e o aiureala..
Cind am iesit de la job am fost sa-mi caut un joc de Tetris, ca ii simt nevoia, era cel mai placut mod de a  ma relaxa activ..La mall n-am gasit ca acuma lumea a trecut de perioada aia, jocurile sint sofisticate, cu grafica, chestii, dar si ultra-stupide, parerea mea..Nu gasesti ceva rezonabil..Numai chestii de zdruncinat mintea si simturile, nimic creativ..Ma gindesc la generatia asta de copii care se educa cu balariile astea..Cica sa-i formeze ca sa se poata lupta cu viata..Decit ca lupta asta cu viata e de fapt o lupta cu tine, ca sa devii mai inteligent, si sa te poti depasi, si adapta..Ma rog, sint filosofii, si filosofii, si, pina la urma fiecare isi urmeaza drumul propriu dupa cit il duce mintea..Si dupa cit si societatea apreciaza la un moment dat anumite talente..

No comments:

Post a Comment