Saturday, November 30, 2013

Dimensiunile sperantelor

Am intacte in mine toate sensurile..Mai vad, si mai simt proportiile, asa cum le vedeam cind studiam grafica.. Fac oricind o schita artistica a unui nud, fara probleme..Pentru ca imi place sa ma las condus de spiritul vremurilor alea divine, in care curbele formelor construiau adevarurile profunde..
Azi e un fel de contradictie intre trecut, si prezent..Sau asa mi se pare mie..Azi nu mai faci o arta care sa te duca spre visuri, visare, si eliberari de monoton..Azi arta a deviat spre socant, destabilizator spre bolnavicios, scirbosenii descreierate..O deviere dilie, dupa parerea mea..Poate asa a fost sa fie drumul, considerind natura umana..Tot ce se poate..Astazi pare ca detaliul conteaza mai mult..Si precizia cu care e aratat acel detaliu,  care sa satisfaca mintile mai putin educate..E posibil..Dar asta nu ne salveaza..
Povestea e la fel..Si a ramas la fel, peste timpuri..Te poti exprima oricum, daca ai ceva important de spus.. Poti spune orice, nonsalant, poti descrie orice, poti exhiba cuvinte care sa arate orice..Daca prin oriceul acela al tau spui ceva profund..Altfel esti un nimeni, care cauta doar un success minor..Si e plina lumea de rahati agresivi, si acum, ca si dintotdeauna..Oare dl Michelangelo nu a avut competitori? Oho, si inca citi..Ne mai amintim de vreunul? Bine, noi acum putem vorbi la infinit despre anume situatii, din anumite vremuri, fie ca ne ajuta, sau nu, in descriere..Pentru ca si geniile, si idiotii si-au impartit egal aceeasi felie de timp.. Avind, bineinteles, un noroc mai mare, sau mai mic..Asa, ca si noi..
Nu stiu, imi plac vremurile acelea pline de idei, si atmosfera de atunci..Imi place energia, entuziasmul, puterea de a dezvolta atitea posibilitati, si am in minte viata, si trairile..Imi place cum s-a putut desfasura atita imaginatie in ciuda atitor frine puse de atitia cretini..Cretini care sint si azi, cita frunza, cita iarba..Mi-a placut jocul liber al unui spirit pe care l-am simtit atit de adevarat..
Viata e mai mult decit un timp, cred..E un spatiu al determinarilor, pe care il putem intelege doar daca intelegem dimensiunea adevarata a spiritului..Si a valorilor posibile, la care aspiram, cu toate sperantele din noi..

No comments:

Post a Comment