Saturday, August 3, 2013

Viata trairilor


Am trait 30 de ani in acelasi oras, in Galati..Acolo m-am nascut, acolo am crescut..Acolo am avut primele viziuni despre lume, primele amintiri, acolo am vazut prima data tot..Acolo am facut primii pasi prin lumea asta salbatica, si acolo am invatat sa supravietuiesc..Tot ce a fost inceput, a fost atit de adinc legat de lumea aceea..
Apoi am crescut..Am invatat..Scoala generala, liceul Alecsandri, Navele, toate mi-au aratat fata stiintifica a lumii..Am cunoscut lucruri elaborate, am inceput sa inteleg idei si oameni..Si am inceput sa ma inteleg si pe mine..Apoi am plecat..Am lasat in urma locurile, dar am luat cu mine amintirile..Am parasit unele spatii, dar mi-am reconstruit timpul acelor amintiri in alte spatii..Si ce am trait in aceste noi spatii a fost intr-adevar fabulos..Pentru ca am invatat, cum spunea Angela, mai demult, ca viata incepe mereu..Si mi-am invatat si eu viata continuu, cu alte, si alte fete, am vazut alte lumi, am invatat sa ma traiesc in ele, si sa fiu pregatit pentru altele, care vor veni..Totul a fost greu, am facut eforturi mentale uneori la limita nebuniei..De fapt, cam tot ce am acceptat ca challengeuri, sa zic asa, au fost cvasi-imposibile..Dar a fost mai mult decit bine, si reusitele m-au facut sa ma cred regele neincoronat al intimplarilor posibile..Al tuturor intimplarilor..
Dar fiecare medalie are un revers..In timp am avut multe anxietati..Sau frici profunde..Din acelea care iti fac toata fiinta sa tremure, si sa se intrebe ce rost are pe lumea asta..Multe..Mi-a fost frica de oameni, de spatii, de priviri, de rautati, de monstruozitatile de care sint capabili ceilalti, de rigiditatea unor minti, de atitudini agresive, de prosti, de unele amintiri dureroase,  de nesiguranta zilei de miine, de tristeti, de arogante, de siguranta celorlalti, de timp, de atitea nestiuturi, de viitor, de criza economica, etc, etc..Si mi-a fost frica si de mine, de reactiile mele atunci cind eram constrins sa accept atitea, o, da, nedreptati..
Dar au trecut toate..Acuma sint mai matur, cred..Am depasit multe din fricile astea..Pentru ca mi-am dat seama ca toate sint trecatoare..Si doar moartea e definitiva..In rest, toate, absolut toate pe lumea asta au o solutie..Mai mult, sau mai putin dureroasa..Peste toate se poate trece..Si iti poti face o viata asa cum ai dorit..Chit ca nu ai sa te imbogatesti material..De fapt, poate ca materialul nu e un scop al vietii, pentru ca nu iei nimic cu tine, dincolo..In nici un caz..Tu, in fata tuturor ramii prin ce ai construit..Si asta e bine, chiar foarte bine..Mai sint unele chestii neimplinite, totusi..Ca o familie, si o inventie technica..Dar mai e timp pentru ele..Sper sa le fac..Mai am ceva timp pina la penzie..Destul de mult..Bine, inventia e pe drum, sper sa iasa.. Iar restul, vom vedea ce va fi..Ca-cit traim speram..

2 comments:

  1. Pensie?... eu nu mai cred in notiunea asta... sistemul este creat de asa natura incat ne va exploata pana la final.... nu stiu cum e la voi, insa aici multi nu reusesc sa se bucure de viata tihnita de dupa activitatea profesionala pentru ca ori mor inainte de vreme ori cei care supravietuiesc traiesc la limita subzistentei din cauza pensiilor de mizerie.... iar generatiile care vin dupa noi, angrenati in acest sistem diabolico-sclavagist, nici nu iau in calcul o eventuala iesire la pensie. Tinerii de astazi, in afara de faptul ca n-au locuri de munca si traiesc pe langa parinti sau din munci mai mult la negru, cred cu convingere ca viata lor re va sfarsi muncind pentru a putea supravietui.... este cumplit ce se intampla in tara pe piata fortei de munca.... Daca intr-o tara civilizata te poti stabiliza profesional la un moment dat, cu toate eforturile crunte despre care vorbesti, in Romania aproape ca nu exista asa ceva... numai cativa norocosi au aceasta sansa de a avea un loc de munca in care sa nu fie umilit si in care sa i se recunoasca valoarea profesionala.... in general sunt "folositi" pentru munci mult sub pregatirea pe care o au si platiti cu salariul minim pe economie....

    ReplyDelete
  2. E trist ca trebuie sa muncesti continuu ca sa supravietuiesti, pentru ca nu mai intelegi nimic din viata asta, care si asa e cum e..Timpul trebuie folosit cit mai bine, ca asa daca il ocupi cu un serviciu de 2 lei..Desi de multe ori nu ai de ales, si accepti ce gasesti..E pacat, asta nu e societate, e o varza in care iese invingator cel mai "adaptat"..E complet stupid..Ma uit la citi studenti termina anual in Ro; ei ce joburi spera sa gaseasca? Se pierd talentele capabile, orice ar face, si societatea pare ca nu-i pasa..In fine..
    Ma uitam la o scena de final de clasa XIIa, de acum, in fostul meu liceu..Am vazut ca au robe din alea ca ale judecatorilor, si palarii din alea patrate pe care le aruncau in sus, cum e la americani..Si primul gind care mi-a venit a fost: ce kitch..Am copiat din west doar forma, lipsita de continut..Pentru ca invatamintul am inteles ca e, dupa atitea "succesuri" doar o forma..
    Asta e societatea..Ghinionul nostru ca am prins vremurile astea..Oricum e mai bine decit pe vremea analfabetului..Ce va veni, Dzeu cu mila, ca nimic nu pare sa se schimbe, deocamdata..Sa vedem..

    ReplyDelete