Sunday, August 4, 2013

Originile inaltimilor

Privirile ne ajuta sa vedem..Tot ce ne imprejur..Spatiul, locurile, timpurile, oamenii..Si sa ne gindim care ne e locul printre toate..
Relatiile cu romantismul trecutului unor virste au ramas la fel..Pentru ca si eu am ramas cu aceleasi naivitati.. Cred..Am mai adunat tristeti, dar le-am lasat, abandonate in muzeul toamnei..Sa se converseze cu frunzele si sa danseze pe ritmul ploilor..Pina in septembrie..
Cineva mi-a zis, mai demult ca sint surprinzator..La care, uluit, l-am intrebat: Crezi? De ce? Raspunsul m-a lasat masca: Pentru ca incepi cu imagini, pleci de la un drum previzibil, si iti schimbi brusc perspectivele.. Am intrebat: Brusc? Cum? Am primit raspuns: Te rasucesti, invirti totul din condei, si te duci unde vrei doar tu.. Nu am stiut ce sa spun..Eu nu compun nimic, doar retraiesc sau recompun parti din realitate..Doar..Sigur, poate imi sare si imaginatia de pe fix, dar ramin in spatiu si timp..Cred..In fine, sa revenim..
Am cunoscut oameni..Multi..De toate felurile si culorile..Fiinte atit de diferite una de alta..Cu stiluri, entitati, lumi, valori, care au variat de la minus la plus infinit..Si care s-au manifestat liber..Care mi-au aratat cum se pot vedea eurile mele din puncte de vedere diferite..Si m-au analizat..Sau, care ma priveau, sau le priveam, indiferent..Sau care erau deschise, placute, acceptate social, dar care, nu ma puteau intelege..Sau care erau firesti, integrate, si care incercau intr-un fel deschis, sa ma priceapa..Ori care nu ma acceptau, sau nu-mi acceptau ideile sau fiinta in partile ei..
Bun..Nu sint un etalon de inteligenta sau spirit..Nu sint ce sau cine ar putea deveni, pentru ca am scris citeva rinduri..Si nu-mi place sa fiu transformat in ce nu sint, sau nu am fost..Eu sint acuma, aici, un om..Nimic mai mult..Pe mine ma cuceresti cu o idee, sau ma poti indeparta cu o idee..Nu am fixuri altele decit cele legate de amintirile frumoase..Sint deschis spre absolut orice e atit de inalt, pe cit e de generos..Pentru ca imi place, mai mult decit orice, spiritul care isi depaseste originile, si isi cauta inaltimile..
Cum spuneam, am cunoscut lumea din lumi, cea pe care am putut sa o pricep..Si am ramas fascinat de armoniile ei irepetabile..Ca si tine..

No comments:

Post a Comment