Monday, August 19, 2013

Spatii miscatoare

De multe ori folosim notiunea de "acasa", cu intelesul de locul meu, unde ma simt echilibrat, aparat, confortabil, si atit de bine..E spatiul in care sint , mental vorbind, proprietar..
Acasa poate fi intre prieteni..Sau cu sotia/iubita/amanta/prietena..Sau poate fi spatiul frumos al ideilor si sentimentelor sincere..
Acasa poate insemna si un spectacol, o carte, un film fascinant, si care ne pune pe meditat..
Acasa pot insemna si amintirile..
Spun despre ideea de acasa, pentru ca am vizitat zilele astea, pe Google, sudul Dobrogei..Am vazut cam tot, de la Mangalia, am trecut prin statiuni, Eforie Nord, locul vacantelor mele din liceu, ca sa ajung in Constanta, Mamaia, Navodari..Am ramas impresionat de Constanta..E un oras fabulos, cu bulevardele lui largi, cu spatiile interesante, arhitecturile lui noi, cu muzeele, pietele, si locurile pline de istorie..Si am zis ca-mi place mai mult ca Galatiul, si ca as fi vrut sa fi trait acolo..
Apoi am stat un timp, si m-am gindit..Eu sint eu cu toate amintirile mele, care sint toate legate de Galati.. Si acasa al meu e legat atit de bine de amintiri..
Tin minte de cind eram mic, si plecam prin tabere, sau la bunici..Si ce fericire imensa aveam cind ma intorceam, acasa..In orasul meu, unde aveam prietenii de atunci, si unde stiam atit de bine locurile.. Si mai tin minte cum cresteau emotiile cind intram in oras, revedeam strazile, cladirile, spatiile fizice care se regaseau in mintea mea printre amintiri..Si cum urmau alte si alte strazi..Dupa care venea blocul, scara, apartamentul.. Si patul..Cu ce fericire ma bagam sub patura/plapuma, si adormeam..Apoi, dupa un timp, iar plecam spre alte destinatii, ca sa ma intorc iar..
Viata e plina de plecari, si de sosiri..Trecind prin tot felul de locuri..Pe care le numim, uneori, acasa..

No comments:

Post a Comment