Wednesday, August 21, 2013

Trecerile reflectate

Imprejur e acelasi bilci-amestec de constiinte, si manipulari grobiene..Aceleasi secvente de treceri rapid-accelerate, si de trairi amestecate..Aceeasi confuzie generala, care amesteca sclipirile, si mizeriile, intr-un acelasi noroi..Aceleasi masti ce s-au lipit de aceleasi fete..Si, care, inca isi joaca aceleasi roluri absurde..
Lumea nu se schimba..Doar se transforma..Incet..Foarte incet..Pentru ca nu vrea..
Viata noastra e ca un film compus..Din secvente de filme de actiune, romantice, comedii, filme absurde, sau filme cu prosti..Secvente lipite asa, fara logica, de un regizor diliu..Iar noi sintem eroii..Cind pozitivi, cind negativi, cind anosti..Sau cind eroii spectatori..E posibil si asta..
Traim scene de toate felurile posibile..Vedem, sintem vazuti, cautam, sau sintem cautati...Gindim, simtim, traim toate variantele..Ne lasam sedusi, sau actionam..Traim in spectacolul asta al lumii cu pasiunile invingatorului, care vrem a fi..A fi, sau a nu fi, cum spune eterna vorba, a eternului domn..
Imprejur e aceeasi lume..Plina de agonii, si extazuri..De oglinzi, si de ziduri..De euri, si arogante..De timp, si timpuri ale lumilor reflectate..De spatii ale trairilor reamintite..
Vezi, traim fiecare cit, si cum putem..Am venit pe lume fara nici o certitudine..Decit aceea a mortii..Bine, acuma nu tre'sa devenim neaparat neurotici din cauza asta..Pentru ca ar insemna sa devenim roboti obsedati..
Am venit pe lume fara certitudini..Dar ne-am construit unele, pe masura evolutiei..Am invatat experimentind, si am trait suferind..Si am experimentat continuind, iar, si iar..Ne-am construit propriul laborator al experimentarilor, pentru a avea o baza stiintifica, si una teoretica a propriilor trairi, printre trairile celorlalti.. Am testat, verificat, autentificat, argumentat, sintetizat, simplificat, esentializat, evaluat, tot..Dupa care le-am aranjat, cu atentie, in locul propriu, in scara de valori..Dupa care am privit, de la distanta, totul..Am admirat, si am acoperit totul cu sclipiri, si protectii..Pentru mai tirziu..
Astazi ne mai privim, asa, in oglinzi..Si ne mai gindim la trecerile de dinainte..Cumva..

No comments:

Post a Comment