Saturday, August 3, 2013

Picaturi de viitor

Energiile ne acopera vietile..Traim printre ceilalti, visam printre ei, invatam sa ne traim viata impreuna..Vedem ce ne inconjoara, realist..Ne lasam purtati pe drumurile vietii de eurile proprii, si de ale celorlalti..
Vezi tu, noi nu prea ne cunoastem pe noi, si mergem inainte influentati de atitia, si de atitea necunoscute ale lor..Mergem acceptind ca ei, sau ele, au cunoastere, si ne pot ajuta..Le acordam increderea fiintei..
E o greseala sa dam altora drept asupra noastra..Mare..E o greseala si sa dam incredere, chiar..Pentru ca nimeni niciodata nu ne va putea intelege asa cum ne intelegem noi pe noi..A, bine, ca ne-ar putea intelege partial fiinta, si ar putea avea solutii pe moment, asta e posibil..Dar, doar pe moment..
Toti am trait in lume..Am avut parinti, rude, prieteni, care ne-au sfatuit..Mai bine, sau mai prost.. De multe ori mult mai prost..Pentru ca sfaturile lor au venit din lumile in care au trait ei..Depasite..
Vremurile astea sint altfel..Sintem in mijlocul unor viteze neimaginate..Traim rapid, si trebuie sa gasim solutii imediate la probleme practice..Cu ce sa ma ajute pe mine, sau pe tine, ideile, sau variantele de solutii aplicate pe vremea unor stalinisti, care nu aveau idee de realitate decit aceea din documentele partidului unic?
Traim intr-o lume care ori se adapteaza, ori moare..Cit ne mai pot ajuta sfaturile ce ne vin din lumea depasita a unor ideologii moarte si ingropate demult?
Traim acum..Si la acest acum ne-am adaptat..Ce am trait a fost demult..Acum e o alta viata..Chiar daca unii vor sa accepte, sau nu..E treaba lor..Noi luptam, ca sa fim..
Cind spun de mentalitati, de timpuri, de spiritul timpului, parca vad un hol din D-uri, cind eram student, asteptam sa intru in examen, si ma uitam pe fereastra, si vedeam coroanele copacilor..Si cind stateam pe calorifer, si, printre formule, incercam sa-mi imaginez cum arata viitorul..

2 comments:

  1. Da... nimeni nu ne poate intelege mai bine decat noi insine. De aceea nu sunt de acord cu lamentarile patetice. Nu foloseste la nimic sa te plangi altora de propriile dezamagiri sau experiente nefericite pentru ca nimeni nu poate intelege cu adevarat ce se petrece in sufletul tau. Era undeva o zicere precum ca jumatate dintre cei care te asculta nu sunt interesati de problemele tale, iar cealalta jumatate se bucura perfid de ele.
    Cat despre sfaturi, este bine sa le primim atunci cand le solicitam... insa rareori am tinut cont de ele pentru ca fiecare vede lucrurile prin prisma propriei perceptiei...Am fost mai repede interesata de experientele celorlalti din care am retinut numai ce am crezut ca merita retinut... in rest imi place sa spun ca suntem cel mai adesea consecinta propriilor fapte... pozitive sau negative... totul tine in final de alegerea noastra... Desigur exista si exceptii precum bolile sau accidentele ori atunci cand esti dat afara din serviciu pe nedrept...

    ReplyDelete
  2. Asa este, viata noastra noi am trait-o singuri, si ce am trait am inteles doar noi..E greu sa te inteleaga cineva care nu a avut macar experiente cit de cit apropiate, sau care nu simte, si nu gindeste apropiat..Ceilalti, cum spui, ori se fac ca te asculta, ori rinjesc de nefericirile pe care le-ai avut..Asta e lumea, toti traim in acelasi noroi, din pacate..Si se pot intimpla multe, trebuie sa fim foarte atenti, ca oamenii au capacitate uriasa de a face rau, oho, ce multa..Si sint perfizi, adica te lovesc cel mai tare, dar stiu sa joace un rol social de fiinta normala, ca sa nu para vinovati in ochii lumii..La rele sint cei mai buni..
    Ma gindeam de multe ori ca ce ni se intimpla e cam nedrept, pentru ca incasam lovituri de la ceilalti..Cel mai bine e sa ai un cerc de prieteni, ca sa protejezi de ceilalti..Dar si pentru prieteni trebuie sa ai timp, energie, mai multe..Si prieteni adevarati nu prea ai, pentru ca si el, oricit de prieten, te mai ajuta cu un sfat, ceea ce e enorm uneori, dar si el are problemele lui..In fine, depinde de om..

    ReplyDelete