Monday, August 26, 2013

Inceputuri de septembrie

Am avut intotdeauna un sentiment de iubire profunda pentru momentele de interiorizare..Nu stiu de ce..Asa am fost construit, poate..Sau poate asa am devenit, in timp..Habar n-am..Stiu doar ca imi placea enorm sa ma scufund cit mai adinc in apele sufletului..
Cind eram mai mic, in scoala, tin minte ca ma duceam la olimpiade..De mate sau de fizica..Si acolo emotii, alti colegi, emulatie, fibrilatie, contremulatie, tremurici-pogonici, fete cu grimase, sau fete-masti..Discutii soptite, asteptari, gesturi repezite..Body language, zgomote..Totul pina cind veneau subiectele..Dupa care, se aseza linistea, si singura miscare era cea a profesorilor-supraveghetori..Toti ceilalti erau concentrati in tezele lor..Mi-a placut enorm starea aceea, de concentrare..Pe care am simtit-o mai tirziu, la examene..Starea de ginduri, de intrare intr-o disciplina a elaborarii cunostintelor, cind sintetizai si analizai tot ce stiai ca sa scoti un rezultat, folosind ce acumulasesi inainte..Cind te simteai detasat, si puteai privi, de deasupra tot, si construiai din formule, si cifre, un drum logic..Era fabulos cind vedeai cum te poti depasi pe tine uitind ce te-a legat de un trecut destul de sec, si de brutal..
Si scriai, adaugai, stergeai, revedeai, puneai idee linga idee..Teoreme, reguli, formule, metode, logici, toate se construiau imprejur, sau se adaugau, ca sa convearga spre un rezultat pe care, parca il intuiai..Toate spre acelasi scop..Sa obtii rezultatul cerut, si stiut de ei..De ceilalti..
Apoi, mai tin minte cit de eliberat si implinit ma simteam cind terminam lucrarea, si o predam..Atunci era ok.. Facusem tot cit putusem, si stiam ca va fi bine..Oricum ar fi aratat binele asta..Ca luam un loc, sau nu in primele 3 pe judeteana..Pentru mine era la fel..Pentru ca eram acolo, printre sufletele concentrate ale celorlalti, care au trait, ca si mine, aceleasi experiente de neuitat..
Pe urma viata m-a pus sa mai dau examene..De toate felurile..Pe unele le-am trecut..Pe unele le-am picat.. Dar am avut tot timpul, in minte momentele acelea de lucru..De traire concentrata..In care am simtit ca doar eu sint cel care isi construieste, din bucati, propria determinare..Si a fost fabulos..
Azi e inca august..Mai e putin si vine septembrie..Si vine la fel..Cu emotiile inceputurilor..Ce vremuri..

No comments:

Post a Comment