Sunday, July 20, 2014

Variante de viitor


Ce esti e ce simti ca traiesti, la imbulzeala, printre ceilalti..Ca si cind ai fi intr-un autobuz aglomerat, in care esti prins intre corpuri, si in care nu te poti misca, pentru ca-corpurile celorlalti iti blocheaza orice..
Iti poti misca doar capul, si miinile, ca sa nu amortesti, si simti alte corpuri, la fel..Daca esti lipit de o tipa, foarte bine, pentru ca ii descoperi anatomia..Si traiesti o clipa aproape erotica, cind iti simti respiratia ta, cu a ei..
Dar, in bus mai simti si niste mirosuri pestilentiale, pe care nu le intelegi..De unde, si cum vin? Si iti zici ca poate asa ar trebui sa fie, ca adaptarea ta la lumea asta ciudata sa cuprinda si asta, adica sa mirosi de sa le intoarca alorlalti stomacul pe dos..Acuma dracu stie ce si cum e, ca nimeni nu iti spune absolut nimic.. Toti se holbeaza la tine ca vitele, si nu au decit reactii violente si haotice..
Mi-a displacut mizeria umana, profund..Si toate ideile gresite, si rautatile..Adica le-am vazut, am gindit ca sint gresite, cumva, am incercat sa trec peste ele cit am putut..Dar mizeria asta a persistat..Si a venit continuu, de la toti..Si sincer, am incercat fara success sa o copii, ca sa fiu ca ei, intr-un fel..Dar nu a functionat..Nu pot sa ma conformez asa..Si, evident ca am fost rejectat din acel mediu care tolera acele mizerii..Si asta mi s-a intimplat peste tot, si inca mi se mai intimpla..
Fiecare e cu destinul lui..Si alegi, sau culegi, dar esti doar tu cu tine cind faci asta..Si mai faci si compromisuri, dar mergi inainte, si iti promiti ca data urmatoare va fi cu totul altfel..Asta daca data urmatoare inseamna o evolutie in bine..
Nu stiu, nu ma pricep sa prezic, dar mi-as dori ca viitorul imediat sa insemne mai mult respect pentru inginerie..Pentru ca am trait ceva ce nu as dori nici dusmanilor..Am vazut atitia cretini care pot decide soarta multora, si am trait pe pielea mea niste barbarisme cum nu citesti nici in cartile horror, oho..E prea mult tembelism in lumea asta, si parca prea e tolerata orice manifestare..Ar trebui sa fie o limita, totusi..
Dar, plecasem de la o calatorie in bus, ca in liceu, cind eram toti, ca sardelele de ingramaditi..Ce vremuri.. Ce timpenii sociale a trebuit sa acceptam..Ce era bun pe vremea aia era disciplina, ordinea, si regulile.. Plus examenele riguroase..Pentru ca am trecut la toate pe merit, si pe munca noastra..
Azi e o lalaiala cretin-sinistra..Educatia e haotica, si rezultatele sint clare..Mi se pare foarte ciudat ca, dupa atita evolutie umana, rezultatul sa fie multe generatii inadaptate la o realitate schimbatoare..
Si spun asta in cunostintza de cauza, ca am facut tutoring aici, in Canada, cu baiatul unor romani, la mate, fizica, chiar si chimie..Pai nene, noi in liceu faceam demonstratii peste demonstratii, argumentari, etc, ne sareau capacele la studiu..Pe cind aici, din ce am vazut eu, se faceau doar aplicatii, adica doar cum functioneaza unele formule matematice, sau ecuatii fizice, simple..
Ce pula calului, nu asa educi pe cei tineri, nu-i lasi in bataia vintului, si nu-ti bati joc de viitorul lor..In fine, nu sint eu ala in masura sa decida viitorul, pentru ca eu doar am facut ce am crezut ca e mai bine, iar restul e in deciziile unor birocrati imbecili, care habar n-au pe ce lume traiesc..Na, parerea mea..Dar argumentata..

No comments:

Post a Comment