Saturday, July 26, 2014

Tablouri



"Tablourile" astea pe care le fac eu, si le mai afisez sint asa, din pura pasiune, pentru ca nu sint artist profesionist, si nu le vind ca sa traiesc din asta..Poate ca pentru un cunoscator sint un pic naive, nu stiu exact, pentru ca nu am avut decit 1 singur feedback, dar ele, asa, in sine, cred ca au citeva mari calitati, adica sint absolut sincere, relativ echilibrate, si au multa energie vie in ele, adica ai de unde sa iti alimentezi sperantzele, sint terapeutice, pentru ca de asta le-am facut, ca sa ajute spiritul sa iasa dintr-o situatie nasoala, si sa mearga inainte..
Stiu ca unele de dinainte pot parea mai intunecate, dar au in ele aceeasi energie, si deschidere..Cel putin asa le vad eu..E adevarat ca conteaza si culoarea de baza, ca poate pentru anumite stari cauti ceva cu predominant verde, rosu, albastru, etc..Cum ne invatau la desen, despre culori calde, si reci, adica alea calde rosu-orange-galben, si celelalte reci..Daca predomina culorile calde e pentru suflet, mai mult..Si daca e cu reci, e pentru simt estetic, si gindire abstracta..Bine, acuma le poti amesteca in proportii diferite, totul e ca intregul tablou sa spuna ceva artistic privitorului, sa-l impresioneze emotional..
Am vazut foarte multa arta in viata mea, multe opere classice, dar m-a impresionat foarte mult Picasso, mai mult decit Dali, sau Kandinsky, sau toti modernii, pentru ca el e profund pasional, si picturile lui iti dau curbe existentiale si adinc autentice..Cam asa cum a facut Brincusi in sculptura..La ei totul pastreaza profunzimile fiintei, dar le exprima modern..Stiu ca exista multe curente care au urmat dupa aceea, in care operele erau mai elaborate contextual, sa zic asa, dar care erau foarte departe de acea substantza artistica a originatorilor Picasso-Brincusi..Sau, cine stie, poate ca se mai creeaza opere autentice si azi, indiferent de curent, e adevarat, doar omul e prin definitie un constructor, dar atit de mult, ca atunci, nu stiu..
Am vazut picturile romancei, Alexandra Nechita, foarte apreciata in US pentru ca picta in stilul Picasso, absolut fabuloasa, recunosc, si care a cistigat multi bani din asta, pentru ca e mai directa si accesibila, dar si foarte-foarte buna..Tablourile ei sint direct-complete, si stabile..
Mai sint 2 pictori interesanti, cred..Unul este Sabin Balasa, cu stilul lui mai abstract, putin arhaic, dar adinc si care te pune pe meditat, desi, poate ca tablourile lui nu rezista timpului..Si altul este un galatean, Cornel Ionicelli pe numele lui, care a pictat intr-un stil ultra-modern si foarte interesant, pentru ca e cu totul altceva, sint spatii, forme, si contururi nemaintilnite in arta, genul encaustic asa cum a fost numit, e absolut fantastic, si m-ar tenta si pe mine sa incerc asta..El face genul de pictura science-fiction, si care te lasa sa iti imaginezi variante ale civilizatiei viitorului..E intr-adevar uluitor, recunosc, si de asta ma tenteaza si pe mine..Am pus o varianta gasita pe net..
Acuma, in timp, o sa-mi rafinez si eu metodele, si sper sa ajung la un nivel la care ce fac chiar sa fie interesant, sa vedem..

No comments:

Post a Comment