Saturday, July 26, 2014

Ingineri si semi-docti


Cind eram mic ma fascinau chestiile technico-stiintifice, nu le intelegeam pe de-a intregul, dar erau colosale, atit de pline de idei si variante ale realitatii, ca oooo, imi placeau la nebunie..Si acuma ma uit la ce chestii se mai descopera, dar nu ca atunci, pentru ca acuma sint mai setat pe constructie 3D, si ma perfectionez.. Nu e greu chiar deloc, dar trebuie sa cunosti multe detalii, sa cauti, sa le gasesti, si sa le aplici..De fapt cred ca asta imi da o stare buna, si ma face sa simt ca traiesc, pentru ca toate celelalte ma plictisesc de ma urc pe pereti.. In administratie e plictiseala, in management/marketing la fel, parerea mea..Cel mai interesant din tot ce poate exista e ingineria mecanica, cred..Ar fi mers si stiintele exacte, si acolo te joci cu multe idei, si variante, dar nu ca in inginerie, nici pe departe..In fine, sint multe situatii, puncte de vedere, subiectivitati, pentru ca fiecare are justificarea lui proprie pentru pasiunea vietii lui..
Se spune ca multe din joburile de acum vor disparea, pentru ca vor intra in actiune robotii, si computerele, si cred ca asa va fi..In viitor nu va mai fi penurie de nimic pentru ca se va produce mult, repede, si eficient cu tot felul de masinarii care se tot inventeaza..Si va fi bine..Poate va disparea si notiunea de sef, pentru ca nu prea poti lucra avind ca-coordonator un bou, sau un rau intentionat cum am intilnit multi..Prefer un computer sef, ca ala e mai precis, si n-are idei preconcepute..Sa vedem..
L-am vazut pe prezident Basache declarind ca el e inginer..Ce ma????? De cind un ofiter de marina e inginer? Inginer sint eu, ca am facut 5 ani de invatat cantitati enorme de date technice, proiecte, examene, etc, la Nave, care e singura pe tara..Noi am facut inginerie din greu, plus practica in productie la Galati, Braila, Tulcea, Constanta, Mangalia, cu studii, proiectari de nave de diferite tipuri, instalatii, etc..Eu am facut Motoare si Instalatii Navale, adica tot ce e pe o nava de oricare tip, si orice dimensiune, si sint multe nene, oho..Si profii nostri erau toti sefi de catedre si super-exigentzi, nu te jucai, ca la examene nu te trecea nimeni pe pile, sau pe spagi, cum se spune ca e acuma, nu stiu..Bine, oricum, facultatea de Nave ramine, cred, si acuma, ca si atunci, serioasa..
De asta am zis despre inginerie, pentru ca e ceva special pentru mine..Dupa facultate, cit am stat in Ro am lucrat in administratie, a cam fost un timp pierdut, dar de cind sint canadian, chiar am facut inginerie adevarata, cu invatat mult, cautat si gasit solutii, si toate m-au facut sa ma simt ca traiesc cu adevarat, pentru ca am lucrat, si lucrez la standardele de aici..E alta viata, dar, cind pui pasiune in toate, si vezi ca-ti reusesc, ai alte satisfactii..Si chiar mi-au reusit toate, nu am avut vreun design nefunctional, pentru ca nu ar fi fost posibil, daca au fost unele probleme la unele le-am perfectionat, si corectat, in timp, ca na, nimic nu e perfect chiar de la inceput..
Deci am ajuns dupa multa munca, si efort, ca sa zic ca-s inginer..Dar ca sa-l aud pe Basache ca si el e inginer, ooo, asta chiar nu e corect, pentru ca securistul ala poate declara orice, si oricind, asa ca sa sa impresioneze, dar sa fim seriosi..Ar putea el asa destept cum e sa proiecteze ceva?

No comments:

Post a Comment