Saturday, May 16, 2015

Introspectie

Dincolo de superficialitatile astea  de "corectitudine" cotidiana ramine mintea aia profunda a noastra, cea care judeca realist totul..Mintea cea sub constienta pe care o accesam in momentele cind avem revelatii, sau cind cautam raspunsuri la intrebarile profunde..Acolo sint eurile noastre reale, sistemele de valori, logica, si visele nespuse..
Dar, ca sa ne descoperim pe noi insine, trebuie sa invatam sa ne exploram..Asta e o altfel de incercare, mult mai grea ca o explorare obisnuita..Acuma, daca obtinem din asta, ca rezultat, ceva mai mult decit cunoastere, e bine..Dar si cunoasterea de sine e totusi suficienta, cit sa justifice eforturile, pentru ca stim mai bine cum sa abordam viata..Pentru ca stim ce avem, ca resurse..Sint multe de spus..Teoria e aceeasi pentru toti, dar exercitiul practic e al fiecaruia sa-l faca, si sa-l evalueze..

4 comments:

  1. Citind vietile catorva "oameni klumea" (formati) am realizat ca majoritatea au avut parte de un circ ordinar intr-o perioada a vietii...(lor) trecute.(Si) care le-a servit drept prilej ca sa invete..(sa-si invete lectiile), sa se maturizeze. Trebuia sa fie asa.. imi spun..(eu, mie)
    Partea proasta este ca odata ajuns acolo.. –Nu mai ai incredere in oameni. [Adica] As putea-o spune altfel, (ca): le ofer toata increderea mea insa nu mai am asteptari .. decit Ø din partea lor; dar ar fi acelasi lucru. (Nu vad deseori rostul sa ma joc cu cuvintele atat de mult.)
    ..da, am spus bine:.Ø nu mi se pare chiar acelasi lucru cu 0 (-ul simplu);
    "Am incredere" mai degraba cand stiu, cunosc de dinainte -foarte bine- cum va proceda/ ori reactiona,... Subiectul. deci, sa anticipez. (Cam asta ar fi Increderea.)
    ...Cand este vorba de o colaborare care sa presupuna un scop comun, -iar-, Nu este nici o problema. In rest..
    Desi viata este o scoala, sau asa ar trebui sa fie...pentru toata lumea...(Si mi-as dori sa cred ca CU Totii plecam invatandu-ne cele cateva lectii din aceasta viataI) nu toata lumea vrea sa si invete lectiile. Chiar daca ii bat vicisitudinile vietii cateodata, schimbarea este doar pentru acea perioada, daca se reintorc la vechiul mod de trai si situatia materiala sau sociala se imbunatateste, ei continua sa actioneze exact in modul in care-o faceau si inainte, daca nu chiar mai rau.

    ,Dar si cunoasterea de sine e totusi suficienta, cit sa justifice eforturile, pentru ca stim mai bine cum sa abordam viata..Pentru ca stim ce avem, ca resurse..''; Tine de autenticitate |de autenticitatea fiintei. Si asta e un cuvant pe care-l iubesc.
    Tocmai mi-am reamintit cateva din cuvintele titanului..citit cu toata inima si toata atentia::)


    ,,Trebuia ori să dispărem – şi ar fi fost păcat şi pentru atîta luptă şi suferinţă, şi pentru comorile închise în sufletul nostru -, ori să devenim, cu orice risc, noi înşine.''

    ,,Ne simţeam deci noi, vedeam drumul nostru şi, dîndu-ne samă de ce piedici va trebui fatal să ne puie morala politicianismului dominant, cutezam totuşi a privi în faţă idealul nostru.''
    O noapte buna sau un "Buna-dimineata". Stiu ca la tine incepe devreme.

    ReplyDelete
  2. Zi-mi ce oameni erau in biografii, artisti sau oameni de stiinta..Cam toti au avut de luptat din greu cu lumea asta ostil-nemiloasa, si au consumat multa energie doar ca sa se apere..Si lectia asta cu "sa nu mai ai asteptari" e adevarata, dar pe mine m-a socat ca am vazut ca e aplicabila oricind, si oricui, fara limite..Au fost oameni in care aveam mare incredere, si care..In fine..Cica fiecare face pactul cu diavolul, doar ca unii se mai fofileaza..Na, mai ales, ca, de multe ori nu ai alternative, si recurgi la compromisuri..E o intreaga literatura pe tema asta..Totul e cum faci lucrurile ca sa iasa cit mai bine, pe cit posibil..
    Ai dreptate, multi nu invata nimic din nimic..Ramin perfect identici cu ei insisi, isi conserva idiotenia ca si cind ar fi singurul reper din viata lor:)) Si genul asta de oameni ii ai ca sefi, colegi, etcetc..
    Da, vezi, autenticitatea fiintei e unicitatea valorilor ei, in intreg..Si asta e asa de rar, si de pretios..E mult de spus..Cineva mi-a scris, mai demult, ca trebuie sa spun lucrurile mai pe larg, sa le dezvolt in fraze mai lungi si mai diluate, dar nu pot..Daca e sa explic verbal, atunci da, e altceva, pot sa tin conferintze intregi, ca un orator veritabil (ma laud:))..Dar cind scriu vreau sa fie super-concentrat..
    Toate bune si tie, dar n-ai zis prin ce zona locuiesti, si pe unde te mai plimbi prin oras, ca sa fac un exercitiu sa-mi amintesc.. Plus pozele:)

    ReplyDelete
  3. cercetatori ai vietii si ai spiritului -ca sa spun asa; fara altceva in plus.:)
    Diavolul.. e un umanist, nu-i asa?:) Si ce-mi place - mai mult de atat - E politically corect!:) NO other COMMENTS here.

    Ce-mi pare mie rau, e de fata asta...Sore.. chiar nu inteleg, parea c-are ceva mai multa minte-n cap..cat sa aleaga.., sa faca.. ORICE.
    http://www.viva.ro/vedete-si-evenimente/sore-mihalache-fara-secrete-despre-marea-dragoste-2-2355856 (poza 1, poza 4)

    Maine (sau poimaine) vine masina. Deci pe vineri cel tarziu ..primesti filmuletzul:). Eu ...ma plimb mereu pe la gara, defapt colt cu (str.)Garii cum virezi de pe Mihai Bravu stanga (e un mic chiosc de unde-mi iau cafea des/,de fiecare data aproape), si la Cuza (casa Cuza) pe bancutzele aliniate. Dar acum cu masina nu stiu cat o sa ma mai plimb pe jos, desi eu prefer mai degraba plimbatul pe jos.




    ReplyDelete
  4. Ei da, asta e o problema azi, ca diavolul e mai subtil, ca niciodata..
    Cine e Sore?:)
    Tre'sa faci cinste pentru masina, un vin rosu intarit, sau ciorba de burta si bere ca in studentie, la hotel Faleza, la o masa linga fereastra, cu vedere spre Dunare..
    E frumoasa zona pe unde te plimbi, dar pe Google streets nu arata chioscul cu cafea..S-au mai construit cite ceva prin Galati. Blocurile alea albastre nu erau inainte, era doar o parcare acolo, si un chiosc cu ziare..S-a mai schimbat orasul..

    ReplyDelete