Saturday, May 23, 2015

Citeva armonii

Vinul e bun, fetele frumoase, si admosfera beton de vesela..Asa e cind te reunesti cu toti cavalerii mesei poligonale..De fapt asta e din alt film..Cred ca m-a inspirat ce am vazut la cele 2 semifinale de la Eurovision.. Destule melodii bune, si beton orchestrate si interpretate..Si scena e una fut-urista, cu chestii care se misca si dau senzatia de valuri 3D, plus un ecran urias pe fund (era sa zic pe buci), si unul pe scena..Vocile incredibile, imbracaminte fastuoasa pentru doamne, decit (ca domnii is mai punk-clasic-rap modesti)..Cica la cota pariurilor locul 1 e Sweden, 2 rushii cu o melodie foarte sensibila si 3 italienii cu cei 3 tenori..E posibil..
Eu am inteles o chestie, de cind a luat locul 1 Loreen cu Euphoria, ca cel mai mult conteaza melodia si interpretarea..Cind au fost piese bune ele au cistigat, dincolo de voturile date la smecherie intre prieteni..Bun, dar cum sa fie o melodie buna? Pai sa fie pe un ritm constant-energetic, nerepetitiva, si variat-sensibil-vivace-armonica, si evident interesant-ultramodern orchestrata..Cred ca "simt" cam ce fel de melodie ar cistiga, imi pare rau ca nu pot sa colaborez ca sa-i fac cistigatori pe unii..Chiar, la cite talente sint in lumea asta, cum naiba de nu concureaza doar piese exceptionale, nu pricep..Imi pare rau ca nu stiu sa cint la un instrument, cre'ca as fi fost un dirijor-orchestrator bun, poate si compozitor, cine naiba stie, pacat ca inainte sa ajungi un manager de sunete tre'sa fii instrumentist bun, ca cica doar trecind prin experienta aia iti formezi auzul..Aiurea, nu cred..Iti trebuie  doar talentul de a imbina armonicele instrumentelor, adica sa simti cum se pot combina impreuna sunetele ca sa iasa armoniile bune, si iti trebuie si instrumentisti buni si ascultatori (asta e mai greu, ca ei sint cam rebeli, si vor sa cinte doar ce vor ei)..In fine..
Ma uitam la piesa romaneasca de acuma, cu Voltaj..E continua, armonica, inchegata bine, dar e prea lenta, si ii lipseste curajul, parca e facuta pentru oameni linistiti, ori lumea contemporana e dinamica, agresiva, si foarte directa..Trebe update si in stilul compozitorilor, ca sa nu raminem de carutza..
Am vazut mai multe documentare despre ABBA, si cam toate spuneau ca melodiile lor sint actuale pentru ca sint exceptional de bine facute, au armonii greu de egalat chiar si azi..Si multe sint bune de muzicaluri, de fapt se si joaca Mamma mia inca..Iar Bjorn si Benny chiar au compus, si dupa ABBA exceptional de bine, Chess de ex..Bine, ABBA s-a desfiintat ca au obosit artistele..Na, femeile:) In fine..
Si ca ziceam de muzicaluri, ceva bun cu Barbra, numit Memories..
Muzica, fie ca e pop, rock, sau clasica, a fost intotdeauna, alaturi de vin, o sursa uriasa de inspiratie, cel putin pentru mine..Sint multe de spus despre multe; artisti, albume, stiluri, in fine..Mai revin pe tema asta ca e una mare de tot..

2 comments:

  1. Eu am votat Italia :) Mi-au placut mult si a fost si o surpriza catre final, mai ales ca nu le cunosteam piesa (a semifinala ll nu am vazut-o - ca sa am parte si de ce ceva surprize in concursul final) Plus ca am si o tendinta catre opera, opereta. (din liceu mi se trage...cand ma duceam ocazional la teatru muzical si mai putin pe la dramatic.) A castigat o piesa de Eurovision, cu probabil, cel mai bun show. Si mi-au placut mult cuvintele interpretului dupa ce-a luat trofeul ;si ultimile vorbe de final, inainte sa se termine show-ul. (,,I love you..'')
    Romania, dominata de numarul 15 din cate se pare. bun si-asa, la cat de strans a fost concursul. E o treaba..sa ai putere(a) s-o iei de la capat. –cea mai buna urare (,de viata,) posibila.

    ReplyDelete
  2. E cea mai corecta alegere Italia, de acord cu tine, clasicul e valabil oricind:)..Suedia a avut aceeasi chestie ca atunci cind cu Loreen, o melodie mai absoluta, si exceptional de bine conceputa, din toate pdv..Bravo, asta arata ca ei ramin dintre cei mai buni in domeniu..Mi-a parut rau de piesa Albaniei, pentru ca era exceptionala, pacat de interpretare, dar daca asculti melodia originala https://www.youtube.com/watch?v=lZJdWUmxxZw iti schimbi parerea; si dinamica, si romantica cit sa te puna pe ginduri, si sa te emotioneze mai mult decit melodia Greciei, mai putin decit a Rusiei (compusa tot de un suedez din cite stiu)..
    A fosy strins concursul, cum zici, plus jocurile de culise, etc..
    Pe total piesa Suediei a meritat din plin..Iar Romania a fost prea cuminte, cred..Pe viitor trebuie gindite mai bine piesele, ca talente avem..
    Chestii ciudate au fost cu 0 puncte Austria (?????) si Germania (??), si ceva ff putine si UK, tara popului, la fel Irlanda..De cind au intrat in concurs estul Europei au venit si voturile geo-politice, care-s o uriasa magarie, da-o in pasarica ma-sii de treaba..Trebe corectitudine, nu, ca doar e o chestie uriasa..

    ReplyDelete