Tuesday, April 29, 2014

Cunoastere

Nu stiu, felul meu de a fi e unul profund optimist, si cumva inconstient, cred, pentru ca m-am aruncat uneori nebuneste in niste experiente de care nu aveam nici cea mai mica idee de cum ma vor afecta.. A fost ok, cu suisuri, coborisuri, ca in viata..Dar ceva ce a fost o constanta permanenta a fost rautatea si instabilitatea oamenilor..Asta n-am inteles-o, si nu cred ca o sa reusesc, nu stiu de ce, mi se pare atit de absurd sa nu ai idei, un drum, planuri, stabilitate..Sau sa nu cauti ceva, sa nu ai macar o varianta de ideal..
Si asta e explicabil, cred..Noi am invatat teorii multe, si apoi am vazut aplicatiile..Pe cind azi tinerii sint nauciti cu aplicatii, si nu ii invata nimeni cum sa le sintetizeze si ordoneze pe toate..Asta e o problema, pentru ca asa nu cred ca vor reusi sa inteleaga ceva din lumea asta..
Educatia te ajuta sa iti structurezi valorile, sa le aranjezi pe nivele ierarhice, sa intelegi cum sint legate lucrurile..Si zic asta pentru ca intilnesc tot timpul idei haotice, amestecate cu trairi la fel de haotice, si astea ma obosesc teribil..
Doar ordinea asta ne ajuta sa facem fata la miliardele de informatii care ne vin din social..Pentru ca ideea nu e sa memoram atitea, pentru ca nu avem cum, ci doar sa stim sa le identificam, si sa le cautam cind avem nevoie de ele..Totul e simplu cind stim sa facem diferentele intre lucruri..Sigur, nu e usor, cum, de altfel nimic nu e usor, niciodata, mai ales cind e vorba de un efort intelectual..Dar, odata dobindite aceste capacitati ne vor schimba total, si ne vor face fiinte cu adevarat inteligente..
Am mai spus, e o diferenta intre a sti, si a cunoaste..Un erudit poate spune ca stie, dar doar un intelept poate spune ca el chiar cunoaste..Iar noi stim, si aspiram spre cunoastere..Pentru ca asta chiar ne da sens vietii..

No comments:

Post a Comment