Friday, June 28, 2013

Singuratati identice

Ma simt ca un pilot de nava spatziala..Care isi cauta raspunsurile doar in eurile proprii..Si care stie ca va performa constient, si lucid..Si care isi va respecta  promisiunile promise, de a respecta parametrii propriilor treceri..Omul deschis si previzibil..In care sa ai incredere..Cu mintea limpede..Cu visurile imaginabile..Cu stilul anticipabil..
Am ascultat Vangelis..Am baut acelasi Porto dulceag intarit..Am trait trairi pe care le-am simtit..Fara sa le stiu..Am fost la fel de singur..Mi-am vazut aceeasi imagine, in oglinda..Am privit acelasi monitor, de atitia ani..Am incercat sa sper, ca dintotdeauna..Si mi s-au intimplat aceleasi lucruri..Am trait aceleasi amintiri.. Am fost aceiasi fiintza, care s-a retrait, circular, de atita timp..Si, care, s-a impacat cu sine..
Parca vad aceleasi peisaje, cind scriu..Aceleasi locuri care au existat, de cind lumea..Locuri ale fiintzei, cele pline de claritate, si seva..Locurile gindurilor limpezi, si pe care doar tu poti sa le intelegi..Da, stiu, locurile mele au fost, cumva, singuratice..Dar..Tu cine crezi ca le-a intzeles, si s-ar fi regasit vreodata in ele, daca nu eu, sau sufletele care, cumva, mi-au semanat?
Sintem la fel..Semanam profund..Stiu..Am simtit, cindva, asa..Mai demult..

3 comments:

  1. Uneori singuratatea poate fi mult mai implinitoare decat orice companie nepotrivita... Cioran spunea ca cel mai singur se simtea printre oameni... si i-am dat mare dreptate... Cu toate astea, oricat de impacat ai fi cu tine insuti asumandu-ti singuratatea, si de ce sa nu recunoastem, avantajul libertatatii pe care ni-l ofera singuratatea, parca cand si cand tot simtimim nevoia de om in preajma noastra. Omul n-a fost creat sa traiasca singur... s-a simtit mult mai in siguranta, mai protejat fizic sau sufleteste alaturi de alti oameni, insa daca ceilalti nu ni se potrivesc (sau noi nu ne potrivim lor), atunci e de preferat singuratatea. Pe de alta parte singuratatea asa cum spuneam, iti ofera libertatea de a face ceea ce doresti fara a depinde de nimeni... si de asemenea ea poate fi "umpluta" cu spiritualitate... carti, filme, teatre, excursii, plimbari si cei 2-3 prieteni adevarati...

    ReplyDelete
  2. Asa este, singuratatea si linistea sint de preferat unei existente agitate cind te inconjori cu persoane nepotrivite..E mai bine sa stai in eul propriu, si sa te gindesti la ale tale, sau sa citesti/vezi gindurile altora..Eu deja m-am cam lamurit cum e cu relatiile dintre oameni, sau cu oamenii..Si am ajuns la concluzia ca e bine sa am grija de mine, pentru ca, oricum, nimanui si niciodata nu i-a pasat cuiva mai mult de mine decit de interesele lui proprii..Trist, dar adevarat..

    ReplyDelete
  3. Regret concluzia asta -a ta,- atat de trista..
    ...
    daca asta este impresia ta.. (sau a fost..).

    ReplyDelete