Sunday, March 3, 2013

Mozaic de stari

Nici o schimbare majora pe frontul de west..Inotam cind pe deasupra, cind pe la fund, prin fluidul asta viscos si murdar numit, cum altfel, viatza..Si unde tre'sa fim sharp, ca sa nu ne manince alte lighioane preistorice.. Luciditatea e o adaptare..Cita luciditate, atita supravietzuire..Bine, mai amestecam si visuri, asa, din cind in cind, ca sa nu intram in deriva..
Am mai vazut citeva filme romanesti pe youtube, din alea classice..Dar e un haos si o clovnerie agresiva, ca te cam sperie..Bine, or fi vremurile dilii, da arta, indiferent de forma, trebe sa fie arta..Sa ne mai dea si stari de detasare, de iluzie de zbor, si de cautare de idealuri..Pentru echilibru..
Pe urma am mai vazut documentare BBC (foarte bune) despre marile trecutului..Ce forme de viata, ooo.. Pai pe linga ce au existat cindva, peshtalaii diformi din Mariane sint niste zine:))..Si se arata, in special pradatorii, de atunci, cum actionau, ce dimensiuni-viteze-caracteristici aveau..M-au impresionat mozazaurii, un fel de crocodili uriasi, de vreo 15 metri lungime ce au cam dominat prin oceane, un fel de T Rex al apelor.. Daca nu venea meteoritul care sa loveasca Terra si sa-i pulverizeze pe toti mastodontzii aia, noi nu am fi existat azi, ca sa scriem commenturi pe net..
Asa, dupa documentare, zic ia hai sa mai trec pe la dl Beethoven si sa mai ascultam ce a mai compus..Si am pus, cum altfel, concertul 3 pian-orchestra..Care concert, iar ne-a plimbat prin toata Galaxia de stari si senzatii posibile..E incredibil cum 1 om ca noi a scris asa ceva..Atita interiorizare si concentrare pe profunzimi e unica..Beethoven e cosmic, pentru ca-calatoreste prin locuri neumblate vreodata, foarte indepartate, si le arata cu precizie..Pe note..Locuri, le spunem asa, dar ele sint lumi, maari de tot..
Cica pe masura ce trece timpul, lumea se prosteshte..Adica omenirea, in ansamblu..Noooo..Pai le faceam eu cunohtintza cu multi bipezi pe care i-am avut colegi..Sa-i vad atunci ce iesea din statistica lor..
Azi e duminica si sint varza..Miine e luni si la fel..De marti incolo imi revin..Sper..

2 comments:

  1. Filme romanesti bune... filmele lui Radu Mihaileanu... Trenul vietii, Concertul, Izvorul femeilor... Horatiu Malaiele(in calitate de regizor) cu Nunta muta... Cristi Mungiu cu Dupa dealuri, un film de Oscar, dar care n-a avut sansa sa-l obtina...

    ReplyDelete
  2. Eu sint adeptul classicelor si la filme.. A fost perioada din liceu, in jurul lui '85, cind a aparut la noi video, cu filme pe casete copiate din west..Ce fabuloasa mi s-a parut perioada aia, ma uitam la tot ce puteam..Si am fost profund impresionat, nu doar de film, ca poate unele erau super-comerciale, dar toata atmosfera de acolo..
    Ma uit cu mare placere la toate filmele alea legendare, si cu legende, din perioada de aur..
    Aici am putea face o lista uriasa..
    Ultimul timp am vazut pe youtube de Nicolaescu, sau comediile, acuma de curind Dan Pita..Se vede ca sint buni, dar nu au scenarii, si filmele sint prea moi si fara actiune concreta, multe dintre ele cauta sa faca observatii despre viata, dar asa, static.. Ori, la un film, cred ca-cautam actiune, viata reala, sau, nu stiu, ceva posibil de a fi real, chiar daca e fictiune..
    Nu am reusit sa vad ultimele filme romanesti premiate, parca nu mai am rabdare:)

    ReplyDelete