Friday, March 8, 2013

Culturi, civilizatii, si limbi

Bine, eu sint inginer, si, am mai multe deformatii profesionale, ca toata lumea..Am spus, admirativ, consideratii despre societatea germana, pentru ca am cunoscut-o direct..Cind eram la generala am facut 2 excursii mari, cu masina, prin toata Europa de Est, ajungind pina in DDR, cum se numea atunci..Si a fost fa-bu-los..Am vizitat toate muzeele mari, am vazut civilizatii, mentalitati, oameni, tot..Am invatat enorm..Stiam bine limba germana, pentru ca o studiasem din clasa 2a la generala..
Tot cind eram mic am citit Pifuri..Mi le aducea tata, pentru ca avea el o pila, undeva..Si erau sigilate, cu jucaria dinauntru, tot..Era o bucurie uriasa, sa vezi revista, impreuna cu gadgetul, in plastic..Sa o simti intacta, asa cum iesea din fabrica franceza..Si tu sa o desfaci, sa simti mirosul ala de hirtie tiparita, si de plastic..Si sa construiesti gadgetul, sa il vezi cum functioneaza, si apoi sa citesti tot, litera cu litera..Cea plina de imagini desenate si colorate de adevarati artisti ai benzilor desenate..Sa traiesti evenimentele de acolo, ca si cum ar fi fost ale tale..Le stiam pe de rost cam pe toate, atunci..Cred ca si acum imi mai aduc aminte..Aveam pe putin 450-500 de reviste..Ce vremuri..
De pe cind citeam Pif am invatat si limba franceza, care, pina la urma mi-a devenit a 2a limba materna.. Stiam subtilitati de expresii, nu doar limba obisnuita..Dar, dupa atita exercitiu de engleza, am mai uitat-o.. Acuma engleza imi e imediata..Daca e sa citesc un prospect, asta e sigur in varianta engleza..
Sint multe de spus..Am invatat si limbi straine, am cunoscut si diferite popoare, asa, teoretic..Acum m-am adaptat la tara mea de adoptie..Si, sincer, canadienii sint cei mai draguti din lume..Sincer..Dar mai am un regret ca nu am vizitat niciodata Franta..Sau Anglia..Si muzeele lor fabuloase..Poate intr-o zi..

No comments:

Post a Comment