Friday, March 8, 2013

Stare de fapt

Am ascultat Helene Fischer pe youtube, si m-a scos din starea de vineri, de oboseala unei intregi saptamini.. Si cind te gindesti ca e nascuta undeva in Rusia..Iar nemtii au fost facuti praf si pulbere dupa razboiul 2 mondial..Aia e, popor avansat, civilizat, capabil, si uite ca iar e la fel de puternic, ca in trecut..Bun, dar, germanii au ordine si disciplina, si eficientza..
Bine, exista si in literatura/artele germane poezii lirice de tipul "pasivist" gen Mioritza, sau asemanatoare..Dar aia e literatura..Iar viata reala are drumul ei..Si, de fapt, problema nu e cu Mioritza, ca e o creatie classic-arhaica, eu cred ca e, de fapt, felul in care e interpretata de noi, de romani..Adica de popor, in ansamblu.. Asa cum am interpretat si Eminescu, adica ce ne-a convenit din el, sau Shakespeare, sau cine stie ce poet valoros, de oriunde ar fi fost el..Noi, ca popor, avem multe mentalitati arhaice de depasit..Si asta doar singuri o putem face, pentru ca asa e mersul lucrurilor; cine nu se adapteaza, dispare, cum zicea sir Darwin..
Odata, in studentie, dupa un examen luat cu brio am mers, in plimbare, pina acasa un grup mai mare..Si discutam noi de democratie (era putin dupa '90), de evolutie, viitor, lumini, etc..Foarte entuziasti, normal, ca asa era virsta..Intr-o statie de tramvai am vazut un nene beat prastie, ponosit, dormind sub o banca..Si unul dintre colegi, ca sa ne taie elanul, ne-a zis: ce viitor nene, cind si ala beat avea 1 vot, ca toti ceilalti? Si citi ca el in societatea noastra, spunea colegul..Si, atunci, ne-am cam dat seama ca societatea va mai astepta 1-2 generatii pina va reusi ceva..Asta intr-un scenariu optimist..
Asta e.. Nu trageti in pianist, please:)

No comments:

Post a Comment