Wednesday, March 13, 2013

Marionete

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=k0GPDarpX2o&NR=1
Mi-a venit sa urlu..Sa ma dau cu capul de pereti..Sa pling de mila unei societati deraiate..Si apoi, mi-am amintit..
Tu, ai trait intr-o familie disfunctionala? Poate ca da, poate ca nu..Ai simtit brutalitatea pe pielea ta? Ai fost tratat/a ca un dusman? Ai fost jignit/a de toti, in cele mai abjecte moduri posibile, in primul rind de ai tai? Ti s-au adus invinuiri inventate, ca sa te umileasca, chiar daca incercai sa iti depasesti conditia, si sa fii mai bun? Ai fost injurat, lovit, supus la experientze greu imaginabile? Obligat sa accepti orice, doar pentru a parea "onorabil"? Mai gindeste-te..Pentru ca toate astea ti s-au intimplat, daca ai trait in Ro, tara oricaror monstruozitati..Probabil de asta Dracula a fost localizat acolo..
Mi-a venit sa urlu sa vad cum, acum, cinismul e la fel..Ca atunci..Poate ca asa e destinul celor ce s-au nascut acolo..Sa avem intre noi distantze infinite..Si sa nu ne putem, vreodata, intelege.. Nu stiu..Decit in mod exceptional, atunci cind chiar intilnim fiintze sensibile..
Noi am fost o generatie de sacrificiu-tranzitie..Am facut inginerie, pentru ca ne-a placut, si am vrut sa facem ceva in viata asta..Din pacate, putini dintre noi chiar au facut inginerie..Pentru ca unii s-au reorientat, au studiat ASE pe urma, ori altceva, s-au indreptat spre alte domenii, sau au emigrat.. Si ma gindeam, de ce oare tara aia, in care ne-am nascut, am trait, am studiat, am iubit, a facut orice, ea, tara, ca sa-si bata joc de noi? De ce? Doar noi am fost oameni seriosi, si am respectat valorile pe care le-am primit, studiind..De ce noua, ni s-a aratat, cu dezgustul unui sistem stalinist, iesirea? Doar am studiat pe banii acelui sistem, si era in interesul lui sa ne foloseasca, apoi..De ce ne-a respins, totusi?
Stiu, intrebarile nu mai au rost..Pentru ca nu e nici o logica, nicaieri..Ce a fost e trecut..Si ce traim e o consecintza..Nu a fost nimic adevarat..Totul doar o uriasa manipulare, mascata sub tot felul de iluzii..Nu am fost decit niste papusi..Eu, tu, ei, noi..Roboti biologici care pot servi unor interese..Am fost pacalitzi..Da.. Intr-un fel atit de sinistru..Am fost simple marionete..Si inca mai sintem..Ce trist..

No comments:

Post a Comment