Monday, September 1, 2014

Amintiri gurmande

Unele gesturi au o semnificatie a lor, proprie, si care vine din trecut..Si cind le faci, e clar un semn ca te mai ratacesti prin locuri si timpuri pline de lumina, si bucurie sincera..
Ma uit pe youtube la clipuri de vacantza din Eforie Nord, mici oferte de hoteluri, imagini din autoserviri, si vad ca s-au schimbat multe..Bine, marea e frumoasa pentru ca e plina de amintiri frumoase..Si de veselia aia pe care o vedeam peste tot, tin minte..Lumea era destinsa, relaxata, pusa pe bancuri, imbracata ultra-fistichiu, cu mimici din alea de oameni care vor sa uite tot, si sa simta ca traiesc..Ca daca nu acuma, atunci cind?:)) De fapt, cred ca si trairile noastre ne seamana, adica daca noi sintem complicati, atunci nene, si viata ne e plina de complicatii, asta e sigur..
Noi, romanii avem o legatura foarte intima cu mincarea..Poate si pentru ca am suferit mult pe vremea ailalta, si vrem sa recuperam..Tot ce se poate..Eu stiu ca sint ultra-pofticios, si maninc absolut orice, nu fac mofturi, pentru ca am asa o incredere in felul romanesc de a gati, adica gospodinele romance au o chestie a lor, stiu sa faca mincarea cu gust..Si asta se vede, o, daaaa, dar sa fie o gospodina serioasa, nu asa..
Tin minte de la mare, de pe vremea liceului, cind mergeam cu ai mei, ca cea mai interesanta perioada era a mesei, la plimba-tava, cum se zicea pe atunci, ca era ieftin, si bun..Si uneori, si mult..Stiu ca ajungeam la coada la autoservire, si ne puneam pe asteptat..Ca aveai nevoie de multa rabdare acolo, ca erau multi infometati..Bun..ajungeam, si hai pe stand by, ca o sa dureze..Iar ce urmeaza e cam cum vedeam eu lucrurile, pe vremurile alea..

Am ajuns la coada..Mama ce multa lume, de unde dracu au aterizat astia, ca ieri era mai liber..Si ce foame am..As minca un elefant..Hm..Imi ghioraie matzele, ca am inotat mult..Astia de la mese sint fericitzi, ca maninca..Baga in ei ..Si io stau la coada..Ce multa lume e nene..Astia o sa ia ce e mai bun, si o sa mai apuc ciuciu..Uite ce fericiti sint aia care au platit la casa si se duc la masa..Sa va stea in git baaaaaaa..Umflatilor.. Mincati pina explodati..Ce rinjiti fasolea la mine, ce ba, o sa am si io mincarea mea..Ah ce-o sa maninc.. Mama cita mincare o sa iau, sa le fac in ciuda la toti..Ba cred ca o sa dau o tura cu tava plina, asa, la misto, hehe..Ala si-a luat ciorba de fasole cu ardei iute, si pulpe cu sos..Mi-au ramas ochii la tava lui..Bai ce noroc au unii..Daca nu mai apuc? Mama, si ciorba sigur are si afumatura..Si cre'ca e si asa mai groasa, ca ciorba de burta..Si uite si pulpele..Si are si mamaliga..Si salata..Na..Da o sa iau si io..Sa vad ce mai ramine, dupa hamesitii astia..Am o foame de cre'ca o sa delirez..Si miroase de te apuca dileala..E o combinatie in aer de ciorba de, mmm, pui sau perisoare, cu gratar, piftele cu sos, si varza proaspat taiata..Si ceva piure..Si muraturi..De fapt nu, ca alea nu miros asa, asta e numa imaginatia mea..Mama ce de bunatati..Si toate numa sa intinzi mina sa le iei..Da cind o sa-mi vina rindu, ca mai e de asteptat..
Gata, sint in sfirsit in fata, am ajuns la mincare..Mi-as lua tot, si as minca pina nu mai pot..Ciorbe, felul 2, salate, sucuri, delir nene..De acuma chiar ca nu mai conteaza..Iau si maninc..Si pe urma mai vad daca pot sa ma mai misc de pe scaun..Chiar, or mai exista autoservirile astea si in viitor? Oare citi ani? De fapt ce conteaza, ca am de mincat acuma si mai vedem pe urma..Pofta buna! Mai vorbim dupa ce-mi fac siesta.. Am de lucru..

No comments:

Post a Comment