Friday, May 10, 2019

Dependentze



Ploua iar. Ploua afara iar. Si e bezna, tot afara. La mine in cap e liniste. Ce nashpa e mahmureala asta. Cere lichide, si timp. Si ceva mincare de dat sistemului digestiv activitate. Ieri mi-am umflat roata stinga fatza, si am uitat sa-i pun capacelul la loc. Cind am ajuns inapoi am vazut asta, si l-am pus la loc. N-a fost o tragedie antica, a fost doar o intimplare. S-a terminat cu bine. Ce liniste e. Ma uit la mina dreapta. E artistica. Daca intind degetele se vad venele colorate. Una o ia sprea aratator, si alta spre degetul cel mai lung. Rotesc mina, si umbrele devin mai lungi. Ce masinarie uimitoare e corpul. Cita technologie are in el, ce mecanisme ultra-sofisticate fac ca totul sa fie atit de flexibil. Ce pacat ca nu rezista mai mult de, sa zicem asa, 80 de ani. Dupa care moare, si incepe sa se descompuna. Si odata cu corpul moare si mintea, cea atit de bine construita, cu atitea adunate in ea, dupa o viata de incercari, si acumulari. Si noi stim ca asta ni se va intimpla si noua, cindva. Sint pesimist de la ploaie, cred, altfel m-as fi gindit la altele. Mai demult discutam cu un tip despre femei. Si despre amor, ca na, sint la pachet. Eu ii spuneam ca uite bai, ca-s schimbatoare, si instabile emotional. El mi-a raspuns ca amorul e o chestie rara, si ca, in realitate, ce functioneaza e dependentza. Ca ea te foloseste, asa cum si tu o folosesti pe ea, pentru ca tu ai ceva, si ea are altceva, si impreuna aveti dublu, fata de cit ati avea singuri. Si ea depinde de ceva al tau, si tu poti folosi asta. Bine, dar ce sa am eu ca sa ii dea ei dependentza, si ca sa o fac sa revina, daca ar vrea sa plece, am intrebat. Nu stiu, zice el, sigur ai vreun talent care se poate concretiza in ceva. Am? m-am intrebat in gind. Si de ce as cauta sa o fac dependenta de ceva? Pentru ca asa functioneaza lumea, mi-a raspuns el. Toti avem defecte. Si toti speculeaza dependentzele pe care le au ceilaltzi. Daca n-ar fi asa ar fi o alta lume, probabil. Nu stiu daca mai buna, pentru ca cine stie ce ar face unii in lipsa dependentzelor. Asa mi-a zis, si avea dreptate, ca toti profita de dependentze, asa ca, daca as face-o si eu nu ar fi un pacat, mai ales ca ar fi si pentru binele reciproc. Dar ce talent sa am eu, ca sa fac ce cu el, ca sa-i creez dependentza? Si de ce as vrea asta, din moment ce viata e atit de complicata, si ai atitea la care sa te gindesti? Doar ca sa n-o las sa fuga? Si de ce sa n-o las? Ca e o lume libera, si daca ea vrea sa fuga, o sa fuga. Discutia asta a fost demult. Nu stiu daca el a reusit s-o faca pe vreo duduie dependenta. Eu nici atit. Dar e o chestie care poate sa functioneze la unii, sau unele.

No comments:

Post a Comment