Saturday, September 1, 2018

Timpul altor cuceriri

Drumurile vin, si se duc..Vin de nicaieri, si se duc niciunde..Noua ne place sa spunem ca vin dintr-un infinit, ca sa se duca in altul..Si asta pentru ca ne da o stare mai inalta..Infinitul e altceva, e sus, e un ideal, e un scop, si ne da noua un sens, pentru ca ne leaga de lumi atit de inalte cit nu vom concepe, vreodata.. Infinitul e o legatura a noastra, secreta, cu o nemurire pe care asa de mult ne-o dorim, si, pe care, sintem constientzi ca n-o vom atinge mai mult decit prin cuvinte..Oricum,  atita timp cit avem la ce sa aspiram e convenabil.. Ce ne intriga e instrumentul ala inventat de apocaliptici, numit oglinda..Acolo ne vedem intr-o realitate pe care nu prea o acceptam, ca sa zic, asa, diplomatic..Pentru ca e ridicol sa ne vedem exact cum aratam, si de ce am face-o? Nu, e mai bine sa ne imbatam cu iluzii, clar, e mai sanatos, oricum..Stiu ca e stupid sa negam realitatea asa cum arata ea..Dar e mai frumos sa ne confundam cu visul, nu? Pentru ca in vis noi sintem acei care chiar am vrea: tineri, frumosi, si nemuritori..De fapt pe mine nu ma sperie fenomenul asta ireversibil al imbatrinirii, sincer..Pentru ca, oricum nu am dat doi bani pe ce inseamna corpul, atita vreme cit vedeam ca am atitea lucruri de descoperit..Si am descoperit multe, si de asta sint inca deschis, la toate..Oricum eram constient ca corpul imbatrineste, pentru ca era normal..Dar spiritul il am super-bun, si tinar, pentru ca mi-am gasit singur raspunsuri la multe intrebari..Am trecut prin multe, si mi-am construit singur drumul prin spirit, si, sincer, nu mi-e frica de absolut nimeni, si nimic..Chiar daca am sa mor miine, asta nu-mi va fi cu vreo parere de rau..Mi-am cam atins limitele pe care le vroiam..Si sincer, nu am regrete absolut deloc, pentru ca am trait cum am simtit, am doar pareri de rau ca nu am avut sansa sa am elevi pe care sa-i indrum pe o cale a adevarurilor, pentru ca am in mine un spirit al profesorului, primit de la parintzii mei..As fi ca un mic Aristotel in cautare de un nou Alexandru Macedon, care sa cucereasca lumea cu stiintza..Bine, nu e timpul pierdut, mai exista sansa asta..Bine, acuma e altceva..

No comments:

Post a Comment