Saturday, September 15, 2018

Tacerile unor iubiri

Uneori sintem singuri..Uneori ne ascundem tacerile de ceilalti, pentru ca tacerile noastre au in ele rani care ard continuu..Alteori le ascundem pentru ca tacerile urla asurzitor..Sintem si asa prea vulnerabili de pacatele celorlalti, ca sa mai tacem deschis, si, atunci, lasam linistea sa cuprinda tot invizibilul nespus, pentru ca doar asa ne putem elibera..Lasam tacerile sa cuprinda tot, si sa dea o aparenta stralucire uitarilor..Unor uitari clare, deschise, dar diferite de cele ascunse, care simuleaza bine stergerea durerilor, si a strigatelor..
Am spus de taceri pentru ca m-am gindit la strigatele celor care au murit in atitea razboaie, si pe care noi nu le-am auzit, pentru ca s-au sters..Apoi m-am gindit la tacerile pe care le avem cind ne certam, si vrem ca totul sa se calmeze, pentru ca iubirea sa ne revina in suflete..Si m-am gindit la ce fel tacem noi, in cite feluri, si cum..Pentru ca barbatii si femeile au stilul lor propriu..Si ma mai gindeam cum femeile au tacerile mai fine, cu forme mai delicate, pentru ca seamana cu sufletul lor..Iar tacerile femeilor ascund dureri mult mai mari ca ale barbatilor, cred..
PS Am vazut un film, Testament of Youth, o poveste trista cu iubiri care au fost ucise de razboi..Asta m-a facut sa ma gindesc la tacerile care au venit peste oamenii care au iubit la fel ca noi..

3 comments:

  1. Tacerea. Pentru unii tacerea este asemuita cu valul islamic, arma eficienta a femeii etern scalava. Misterul care starneste dorinte si totodata, pavaza pentru ochii pofticiosi.
    Mai exista o tacere a buzelor. Mai exista si o tacere a gandurilor. Chiar exista.
    Vreau sa invat sa tac. Vreau sa invat sa spun doar cuvinte care starnesc ceva bun in ceilalti. Vreau si nu-mi iese. Deloc nu-mi iese. Cuvintele sunt sageti ce se infing adanc si eu am o industrie intreaga. Esti mult mai bun decat mine, si mult mai puternic. N-am sa irosesc timpul vorbind despre mine pentru simplul motiv ca nu e mare lucru de spus. Sunt un chip in multime. Daca m-ai intalni, nici nu m-ai observa.
    Te-am gasit usor, cu intentia egoista de a face pace cu mine insumi. N-am apucat sa-mi cer iertare, am uitat.... Trecand pe aici m-am lasat sedusa de dorinta de a ma juca putin cu cuvintele, o provocare asemenea mersului pe sarma; sa ajungi in cellalat capat fara sa fii clovnului deghizat in balerina.
    Te rog sa nu consideri indrazneala mea o tentativa la 'integritatea" ta afectiva. Sunt de moda veche. Foarte veche.
    Pentru fiecare dintre noi exista un razboi nevazut in care nimeni nu iese invingator. Raul castiga intotdeauna pe termen scurt, motiv pentru care are atat de multi adepti. Sa ne amintim totusi ca viata e plina de paradoxuri.
    Iti multumesc ca mi-ai dat voie sa-ti citesc "gandurile". Mi-au placut.

    M St

    ReplyDelete
  2. Nu sint nici pe departe mai bun, pentru ca tu simti mult mai mult, si mai adevarat realitatea.. Eu doar pot sa o redau mai aplicat, si mai abstract, asta ma face mai vizibil, cumva.. Si chiar te rog sa exprimi exact ce simti, pentru ca stiu ca am multe de invatat, si integritatea mea e completabila, pentru ca sint o fire curioasa, si deschisa, recunosc (dusmanilor mei, va rog sa nu folositi asta ca argumente sa ma desfiintzatzi). Fii libera sa citesti, si sa comentezi asa cum simti, pentru ca de asta mi-am deschis gindurile, ca sa le putem discuta, si sa aducem argumente pe care sa le savuram in liniste, cu un pahar de vin alaturi, eventual..

    ReplyDelete