Sunday, September 16, 2018

Lumile care devin

Lumea e un drum pe care il parcurgem ca sa descoperim cine sintem..Lumea e ce am ales sa fim, dintre toate variantele, pentru ca asa vedem totul, prin variantele care ni s-au potrivit..Lumea e un tot neinteles, pe care l-am intzeles din bucatzi care ne-au lovit, atunci cind eram concentratzi la propriile idealuri. Si lumea a ramas, dupa toate, o suma de variante pe care inca invatzam sa le parcurgem..Eu m-am schimbat, si desi stiu, pentru ca simt asta, parca nu vreau sa o renunosc, pentru ca am o idee a unui eu etern valabil, peste timp..Un eu care trece triumfator peste toate incercarile, si invinge..Stiu, nu e asa, dar imi face bine sa ma cred asa, ca sa imi dau incredere..Bine, lumea stiu ca e schimbatoare, si toate evolueaza, si eu ma adaptez ca sa supravietuiesc, nu ca sa in  ving cine stie ce armate fantoma..Ce fac e sa rezist la atacurile unor eventuale lupte care mi s-au impus, asa, ca sa demonstrez ce genial strateg sint..Bine, recunosc ca nu sint, pentru ca n-am fost niciodata vreun geniu militar, si ce e acuma e ce a ramas dupa ce m-am batut cu absolut totzi.. Eu sint mai degraba un meditativ, si un cautator de comori printre ruine, un om care cauta sa construiasca palate, si regate, din cuvinte..Nu am puterea de a iesi la lupte, si sa se dea viteaz pe cal cu sabia in mina, pentru ca nu am vazut niciodata lupta fizica ca o solutzie..Pentru ca ma lupt prea mult cu mine, si imi consum energiile pe lucruri care altora le par absurde..Bine, acuma, serios vorbind, traim in secolul asta al altor valori, care te fac mai degraba pasiv, si care te obliga sa devii un altfel de luptator..Iar eu sint de moda veche, si mai cred in idealuri, deci na, sint bun de pus la muzeu..Nu ca ar fi rau asta, dar nu e actual, dupa punctele de vedere contemporane..Stiu, asta amuza pe toata lumea, discutia asta despre cum e sa fii acuma modern, pentru ca toti aspira, toti incearca, unii reusesc, si multi sint dezamagitzi, pentru ca, si pentru ca..Si pentru ca modernismul asta nu e ca si cind ar trebui sa descoperi vreo comoara, pentru ca comoara e un  ideal daca poti dovedi ca esti capabil sa o arati lumii, iar tu esti un simplu truditor la toate, nu ai "nobilitatea" necesara inca.. Stiu, pare absurd, dar azi lupta e pe smechereala populista, si totul e pe a descoperi cit de original esti in masa asta uriasa de incercari..Iar valorile pot astepta, pentru ca nu se fac bani din ce exista, cit se fac din ce pare ca exista, iar manipularile functioneaza perfect..Eu sint, tu esti, noi sintem..Lumea e o suma de iluzii vindute la un pretz bine negociat..

No comments:

Post a Comment