Monday, July 9, 2018

Toamnele timpurilor

Lumile aluneca unele pe linga altele..Uneori trec unele prin altele, alteori se ciocnesc dur, sau, cind arogantza e maxima, se evita..Dar pare ca ramin impreuna, ca si cind ar cunoaste dorintza profund umana de socializare..Pe cit de cosmic-indiferente par uneori, pe atit de apropiate si de doritoare de afectivitate par in multe alte situatii, ca nu prea stii ce sint, ce fel de entitati sint..
Ieri am fost intr-o expeditie, sa vizitam o planeta..Mediul era cam ostil, sincer, greu de crezut ca ar fi putut fi transformat, cu toate asemanarile cu Terra, ca pozitie, trecut, dar a fost interesant ca am gasit acolo viata in stadii primare, niste fiinte mici si ciudate, care pareau ca s-au adaptat bine..Am facut simulari pe computer, de o posibila evolutie, si am ajuns la concluzia ca daca ne-am fi stabilit, am fi distrus tot..Si asta nu avem voie sa facem..Asa ca am plecat repede, cit sa nu afectam evolutia de acolo..La intoarcere am dat peste o nava spatiala medie care parea in deriva..La inceput am crezut ca ne-am intilnit cu o nava de-a noastra, dar dupa ce am intrat am vazut ca era a unor extra-terestri..Toate sistemele functionau, dar nu era nimeni care sa ne intimpine..Am gasit doar citeva schelete de fiintze care pare ca au fost acolo, si pe care le-am luat sa le analizam, ca sa aflam mai multe..Mi-a parut asa de rau ca am ajuns prea tirziu, cu citeva mii de ani dupa ce ultimul supravietuitor a murit..E prima oara cind am vazut asa ceva..Cred ca asta o sa ma marcheze pe toata viata..Ce s-o fi intimplat acolo? La intoarcere pe nava am scanat totul, ca sa nu ne trezim cu vreun virus necunoscut..A fost totul ok, dar nu am reusit sa vedem de unde proveneau ei..Ce chestie..Scheletele o sa le punem in muzeu, dar nava lor nu am luat-o cu noi, ca un fel de respect universal pentru eroii altor civilizatzii.. De atunci ma tot gindesc daca ei au vrut sa li se intimple asta, sau a fost ceva necunoscut, ca un fel de nostalgie depresiva care sa determine tot..Eh, asta e cu fiintzele astea independente, ca au trairile lor proprii, si actiunile lor, care cine stie ce motivatii au, si, in final, ce efecte..Dar mi-a parut sincer, rau..
Azi ma duc in zona de toamna, sa vad peisajele alea colorate, sa simt vintul, si sa vad cum natura se schimba..O sa-mi pun si o muzica de meditat, ca sa vad daca trec de intelegerile mele obisnuite..Daca nu, o sa ramin cu dorul asta de amintiri, ca imi cam lipsesc atitea, de atunci de cind am crezut ca timpul e de partea mea..

No comments:

Post a Comment